Wakacyjne priorytety

Polscy internauci stawiają podczas wakacji na zwiedzanie ciekawych miejsc (73%). Ponad połowa badanych (55%) przyznaje też, że podczas urlopu bardzo ważne jest dla nich spędzenie czasu z rodziną i znajomymi. Zaledwie co dziesiąty respondent chciałby zawierać podczas urlopu nowe znajomości ? wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia.

Co jest dla Pani/ Pana najważniejsze podczas wakacji? (możliwość wyboru wielu odpowiedzi)
 http://arc.com.pl/image/www/20120820_5.png
Źródło: ARC Rynek i Opinia, lipiec 2012

Wakacyjne priorytety są uzależnione od wieku respondentów. Dla osób młodszych (18-24) znacznie ważniejsze są: dobra zabawa (34%), leniuchowanie (30%) oraz poznawanie nowych ludzi (16%). Z kolei największe zainteresowanie nowymi kulturami i zwyczajami przejawiają osoby z grupy wiekowej 35-44 (30%), regionalnym jedzeniem osoby w wieku 25-34 (25%), zaś zadbaniem o własne zdrowie ? badani w wieku 45-65 lat (17%). Wszyscy respondenci, niezależnie od wieku, chcą zwiedzać ciekawe miejsca, chociaż i tutaj zainteresowanie maleje wraz z wiekiem.

Zainteresowanie zwiedzaniem ciekawych miejsc w poszczególnych grupach wiekowych
 http://arc.com.pl/image/www/20120820_6.png
Źródło: ARC Rynek i Opinia, lipiec 2012

?Z naszego badania wynika, że Polacy są żądni podróży, zwłaszcza takich, podczas których mogą zwiedzić ciekawe miejsca. Coraz większa dostępność ? zarówno cenowa jak i logistyczna ? różnych zakątków świata sprawia, że chcielibyśmy zobaczyć jak najwięcej. Może to wynikać z faktu, że przez wiele lat podróże były dla Polaków trudno dostępne i kosztowne, zaś teraz nadrabiamy zaległości. Znacznie mniejszą uwagę respondenci zdają się przykładać do odpoczynku, dobrego snu, zadbania o własne zdrowie czy poznawania nowych ludzi. Być może za kilka lub kilkanaście lat, kiedy zwiedzimy już wszystkie miejsca, które chcieliśmy zobaczyć, skoncentrujemy się na leniuchowaniu i odpoczynku na hamaku pod gruszą? ? mówi Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia. 

O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone w dniach 13-17.07.2012 metodą CAWI (badania on-line) na reprezentatywnej pod względem wieku, płci i miejsca zamieszkania (województwa) próbie respondentów N=568.

 

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia