Aż 30 proc. Polaków wychodzi z założenia, że w zdrowym ciele, zdrowy duch i uczęszcza na zajęcia sportowe. Co więcej, z roku na rok przybywa w naszym kraju osób aktywnych fizycznie. Polacy to sportowi indywidualiści. Najczęściej uprawianymi przez nich sportami są jazda na rowerze oraz bieganie – wynika z najnowszego raportu instytutu ARC Rynek i Opinia.

Aż 30 proc. Polaków deklaruje, że w ubiegłym roku uprawiało sport. Jest to wynik o ponad 10 proc. lepszy niż jeszcze trzy lata temu. Obywatele naszego kraju wychodzą z założenia, że jak już uprawiać sport, to na całego. 43,3 proc. aktywnych fizycznie respondentów twierdzi, że przynajmniej raz w tygodniu bierze udział w zajęciach sportowych. Co więcej, 27,4 proc. robi to co 2-3 tygodnie, a 10,9 proc. mniej więcej raz w miesiącu. 

Trzeba przyznać, że Polacy to prawdziwi samotnicy, jeśli chodzi o uprawianie sportu. Do najczęściej uprawianych przez nich sportów należą jazda na rowerze (26,4 proc.) oraz bieganie (20,2 proc.). – „Od dłuższego czasu, szczególnie w dużych miastach, da się zaobserwować narastającą modę na jazdę na rowerze. Sprzyja temu zwłaszcza rozbudowa systemu ścieżek rowerowych. Nie bez znaczenia jest fakt, że jest to sport, który nie wymaga dużych nakładów finansowych” – mówi Aleksandra Brzozowska, badaczka z ARC Rynek i Opinia. Na trzecim miejscu w zestawieniu znalazła się piłka nożna. Należy jednak podkreślić, że z roku na rok ubywa osób, które uprawiają sporty zespołowe. – „Jeszcze w 2007 roku piłkę nożną uprawiał co trzeci Polak, dziś robi to tylko co piąty. Polacy potrzebują pozytywnej zachęty w postaci sukcesów drużyny narodowej. Kiedy te się kończą, tracą zapał”  – dodaje.

Badanie zostało przeprowadzone metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) w 3 falach od maja do grudnia 2010 r. na reprezentatywnej próbie N=1218 mieszkańców Polski w wieku 15-65 lat.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia