Od początku czerwca do końca września 80% polskich internautów zdecydowało się na wypoczynek. Zdecydowana większość z nich wybrała wyjazd w Polsce. Z wakacji za granicą skorzystało nieco ponad 30% respondentów - wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Ponad 20% badanych przyznało, że wyjazd wakacyjny w dużym stopniu obciążył ich budżet domowy, a 16% z nich musiało się w tym celu zapożyczyć.
 
Najbardziej popularnym kierunkiem w tym roku było polskie morze – tam wypoczywało prawie 50% internautów. Dużą popularnością cieszyły się również górskie eskapady – w ten sposób spędziło wakacje 40% badanych. Urlop zagraniczny najczęściej wybierały osoby między 35 a 44 rokiem życia (42%).
 
Największa część badanych (45%) przyznała, że na wyjazd wakacyjny przeznaczyła kwotę między tysiąc a trzy tysiące złotych. Znacznie mniej wydali ludzie młodzi – do 24 roku życia, którzy zazwyczaj deklarowali kwotę niższą niż tysiąc złotych. Najwięcej respondentów (67%) przyznało, że wakacje w umiarkowanym stopniu obciążyły ich budżet. Ci, którzy musieli się zapożyczyć w celu sfinansowania wyjazdu, mają zamiar spłacić zaciągniętą na ten cel pożyczkę w ciągu 6 miesięcy. Co dziewiątemu badanemu zajmie to jednak dłużej niż rok.
 
Badanie zostało przeprowadzone przy wykorzystaniu epanelu na reprezentatywnej grupie 552 internautów.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia