Raport "Ukraińscy konsumenci w Polsce"


Ukraińcy to coraz istotniejsza część polskiego społeczeństwa, a tym samym istotna grupa konsumencka. Dlatego postanowiliśmy przyjrzeć jej się nieco dokładnie i dowiedzieć się m.in. czy pracownicy z Ukrainy planują zostać w Polsce na dłużej, na co wydają w Polsce pieniądze, czy korzystają z różnych usług, jaka jest ich sytuacja mieszkaniowa.

Wybrane wyniki badania


Raport dotyczy czterech głównych obszarów:


Informacje ogólne
planowana długość pobytu
główne powody przyjazdu do Polski
charakter wykonywanej pracy, sektor zatrudnienia, zarobki
sytuacja rodzinna i mieszkaniowa, planowanie zakupu nieruchomości
konsumpcja mediów
najczęściej kupowane grupy towarów
spędzanie wolnego czasu
znajomość języka polskiego

Konsumpcja ze szczególnym uwzględnieniem rynku piwa
miejsca dokonywania zakupów spożywczych
motywy wybierania poszczególnych sklepów
średnie miesięczne wydatki na żywność
najczęstsze miejsca zakupu piwa
czynniki wpływające na wybór piwa
zwyczaje dotyczące spożywania piwa
optymalna cena
znajomość marek piwa

Bankowość
znajomość i korzystanie z banków i z produktów bankowych
płacenie kartą/gotówką podczas zakupów
źródła wiedzy i powody wyboru banków
potrzeby związane z obsługą banku
zadowolenie z banku i oczekiwania względem niego

Operatorzy sieci komórkowych
znajomość operatorów sieci komórkowych w Polsce
korzystanie z usług polskich operatorów
motywy wyboru operatora oraz zadowolenia z usług operatora
średnie wydatki na telefonię komórkową
oczekiwania względem polskich operatorów komórkowych
znajomość ofert i źródła wiedzy na ich temat
marki posiadanych telefonów
sposoby kontaktowania się z bliskimi z Ukrainy
korzystanie z mobilnego Internetu w Polsce

Informacje o badaniu
Badanie zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia miało na celu ustalenie zwyczajów konsumenckich i postaw obywateli Ukrainy przebywających w Polsce. Badanie zrealizowano metodą CAWI (ankiety online) oraz metodą wywiadów realizowanych z wykorzystaniem tabletów przez ankieterów. Realizacja badania miała charakter modułowy. Zrealizowano łącznie 532 wywiady. Badaną populację stanowili obywatele Ukrainy przebywający obecnie w Polsce. Respondentów nie rekrutowano wśród osób pracujących sezonowo na wsi (np. przy zbiorach owoców).



Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia