Herbata i kanapki - typowe śniadanie Polaka

Polacy są przekonani, że ich śniadania są zdrowe - tak twierdzi 81% badanych. Najczęściej na śniadanie sięgają po pieczywo (73%), wędlinę (57%) oraz ser (35%). Najchętniej wybieranym napojem jest herbata (44%), która jest popularniejsza od kawy (34%). Mleko jako napój do śniadania jest wybierane sporadycznie - tylko przez co 20-tego respondenta. Niemal połowa Polaków zjada śniadanie między 6.00 a 8.00 rano - wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia.

Polacy są przekonani, że spożywane przez nich śniadania są zdrowe. Tylko co dziewiąty badany jest zdania, że śniadanie, które spożywa nie służy jego zdrowiu.

W dni robocze niemal połowa respondentów (48%) spożywa śniadania między 6:00 a 8:00 rano, a co trzeci badany (34%) pomiędzy 8:00 a 10:00. Co dziesiąta osoba pierwszy posiłek w ciągu dnia roboczego spożywa dopiero po godzinie 10:00, co dwunasty  natomiast (8%) przed 6:00 rano.

Z kolei w weekend śniadania spożywamy później. Największy odsetek badanych (60%)  deklaruje, że śniadanie spożywa pomiędzy 8:00 a 10:00. W weekend także dwukrotnie więcej respondentów (20%) w porównaniu do dni roboczych spożywa śniadanie po godzinie 10:00. Przed 8:00 rano śniadanie w weekend je co 5 badany (20%).

 

Źródło: ARC Rynek i Opinia, 4-10.08.2016

Co trzeci badany (34%) do śniadania pije kawę. Polacy bardzo rzadko piją do śniadania mleko czy kakao.


 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 4-10.08.2016

Najpopularniejsze na śniadania są tradycyjne kanapki. Polacy wybierają pieczywo, wędliny, sery. Co czwarty Polak spożywa płatki śniadaniowe / musli.


 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 4-10.08.2016

Co ciekawe mężczyźni częściej niż kobiety na śniadanie spożywają ser (39% mężczyzn vs 31% kobiet), konserwy mięsne i rybne (odpowiednio 5% vs 1%) oraz ryby (3% vs 1%). Kobiety natomiast częściej niż mężczyźni na śniadanie jedzą płatki śniadaniowe / musli (30% kobiet vs 17% mężczyzn), produkty nabiałowe takie jak jogurty, kefiry (23% vs 13%), oraz owoce (odpowiednio 9% kobiet i 5% mężczyzn).

Dla ponad połowy badanych (54%) przygotowanie śniadania zajmuje od 5 do 10 minut. Mniej czasu na przygotowanie potrzebuje 22% respondentów. Co piąty respondent (19%) poświęca codziennie od 10 do 20 minut na przyrządzenie śniadania, a 3% przygotowanie zajmuje ponad 20 minut.

Zdecydowana większość badanych (82%) je śniadanie w domu, przed wyjściem do pracy lub szkoły. W pracy lub szkole śniadanie spożywa 15% respondentów. Mężczyźni częściej niż kobiety pierwszy posiłek spożywają w pracy lub szkole (17% mężczyzn vs 13% kobiet), natomiast kobiety częściej niż mężczyźni jedzą śniadanie przed wyjściem z domu (86% kobiet vs 79% mężczyzn).

Zdecydowana większość badanych (81%) uważa swoje śniadania za zdrowe, przy czym bardzo zdrowe śniadania deklaruje 17% respondentów, a raczej zdrowe 64%. Co dziesiąta osoba uważa, że je raczej niezdrowe śniadania, a 1% bardzo niezdrowe.

"Z naszego badania wynika, że Polacy są zwolennikami szybkich i tradycyjnych rozwiązań w przypadku śniadań. Kanapka z serem lub wędliną i czasami jakieś warzywo to najczęściej wybierana opcja śniadaniowa. Wśród młodych ludzi bardziej popularne są płatki śniadaniowe - spożywają je dwukrotnie częściej niż osoby ze starszych grup wiekowych. Osoby młode znacznie częściej niż te z najstarszej grupy wiekowej jako napój do śniadania wybierają wodę. Ciekawy wniosek dotyczy kawy - okazuje się, że jest ona znacznie rzadziej wybierana niż herbata - przynajmniej na początku dnia jako napój towarzyszący pierwszemu posiłkowi" - komentuje dr Paweł Jurowczyk, Senior Project Manager z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu
Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia w dniach 4-10.08.2016, techniką CAWI na panelu internetowym epanel.pl. Próba N=901, mieszkańcy Polski w wieku 15 - 55 lat. Próba reprezentatywna pod względem płci, wieku, wielkości miejscowości zamieszkania i regionu.


Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia