Trzy pary butów rocznie

Spośród konsumentów, którzy wydają na jedną parę butów minimum 100 złotych, ponad połowa (58%) kupuje rocznie nie więcej niż 3 pary obuwia. Przed zakupem klienci (43%) odwiedzają zazwyczaj więcej niż pięć sklepów. Przy wyborze butów konsumenci zdecydowanie częściej kierują się ich jakością (72%) niż ceną (21%) czy marką (7%). Jednocześnie osoby narzekające na buty, najczęściej mają zastrzeżenia właśnie do ich jakości (31%) - wynika z raportu ARC Rynek i Opinia "Rynek markowego obuwia 2012".

Polscy konsumenci lubią kupować buty - blisko 80% respondentów przyznało, że wybieranie butów sprawia im przyjemność. Są wśród nich prawdziwi koneserzy obuwia, nabywający miesięcznie kilka par butów (2%) lub przynajmniej jedną parę miesięcznie (11%). Kobiety kupują buty zdecydowanie częściej niż mężczyźni - aż 54% kobiet przyznało, że kupuje rocznie przynajmniej 4 pary butów - wśród mężczyzn odsetek ten wynosi zaledwie 18%.

Ile par obuwia na własny użytek kupił(a) Pan/ Pani w ciągu ostatnich 12 miesięcy? 
 
Źródło: Raport "Rynek markowego obuwia 2012", ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2012

Buty na sezon jesienno-zimowy są zdaniem respondentów droższe niż na sezon wiosenno-letni. Najwięcej osób - aż 49% - wydaje jesienią na jedną parę butów ponad 250 złotych. W przypadku butów wiosenno-letnich aż 67% konsumentów kupuje buty tańsze niż 250 złotych.

Jaką kwotę wydaje Pan/ Pani średnio na jedną parę obuwia dla siebie?


 
Źródło: Raport "Rynek markowego obuwia 2012", ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2012

"Z naszego badania wynika, że polscy konsumenci kupując obuwie najczęściej kierują się rozsądkiem i kupują tyle par, ile rzeczywiście potrzebują oraz wydają na obuwie taką kwotę, która ich zdaniem gwarantuje jakość. Jednocześnie całkiem spora grupa respondentów - 25% - przyznaje, że kupuje więcej niż 5 par butów rocznie, zaś połowa z nich - 13% - kupuje buty przynajmniej raz w miesiącu. Należy przypuszczać, że są to osoby, które kupują obuwie po prostu dla przyjemności. Jednak i ci konsumenci zwracają uwagę na cenę zakupu - tylko 8% badanych przyznało, że średnio na jedną parę butów wydaje powyżej 300 złotych. Najpopularniejszy przedział cenowy to ten pomiędzy 100 a 200 złotych" - mówi Agata Tkaczyk z ARC Rynek i Opinia.
 
O badaniu
Badanie "Rynek markowego obuwia 2012" zrealizowano metodą CAWI (Computer Assisted Web Interviews), próba N=1559. Badanie przeprowadzono na grupie miejskiej (Warszawa, Aglomeracja Górnośląska, Kraków, Trójmiasto, Łódź, Wrocław, Poznań, Lublin, Białystok, Bydgoszcz, Szczecin, Częstochowa, Rzeszów) losowo wybranych osób w wieku 18-54 lata, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy dokonały przynajmniej raz zakupu obuwia w cenie min. 100 zł za parę. Badanie przeprowadzono w dniach 23.05.2012 - 13.06.2012.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia