Transakcje internetowe budzą coraz większe obawy

Internauci uważają transakcje dokonywane w Internecie za coraz mniej bezpieczne. W ciągu ostatniego roku najbardziej spadło zaufanie do płatności kartą za zakupy on-line - wynika z badania Nowoczesne Usługi Bankowe 2013 ARC Rynek i Opinia.

W ciągu ostatniego roku można zaobserwować wyraźny trend słabnącego zaufania do transakcji internetowych.

Ocena poziomu bezpieczeństwa transakcji internetowych (skala od 1 do 7, przy czym 1 oznacza zdecydowanie niebezpieczne, zaś 7 - zdecydowanie bezpieczne)


Źródło: Nowoczesne Usługi Bankowe 2013, ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2013

"Spadający poziom zaufania do bezpieczeństwa transakcji internetowych może być wynikiem rosnącej liczby oszustw w Internecie. Jak donoszą wyniki badań międzynarodowych nt. bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni liczba przestępstw w Internecie rośnie, co może bezpośrednio przekładać się na poczucie bezpieczeństwa internautów, również w zakresie płatności. Generalnie im więcej spraw załatwiamy on-line tym większe prawdopodobieństwo, że możemy zostać oszukani. Jednocześnie nasze badania pokazują, że  bankowość internetowa cieszy się coraz większą popularnością - w ciągu ostatniego roku o 10 punktów procentowych wzrosła liczba osób, które logują się do konta codziennie. Tak więc mimo istniejących obaw, internauci chętnie korzystają z usług finansowych on-line" - mówi Agnieszka Doktorska z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu
Badanie Nowoczesne Usługi Bankowe 2013 zostało przeprowadzone w dniach 22.03-4.04.2013 metodą wywiadów internetowych (CAWI) wśród osób posiadających konto z dostępem przez Internet. Próba podstawowa: ogólnopolska i reprezentatywna próba Internautów korzystających z bankowości internetowej: N=1518 respondentów.

ARC Rynek i Opinia to najszybciej rozwijająca się firma badawcza w Polsce w 2012 roku (zgodnie z audytem firm badawczych zleconym przez OFBOR, kwiecień 2013), który już od ponad 20 lat przeprowadza badania marketingowe oraz sondaże opinii publicznej i ma stałe miejsce wśród najlepszych instytutów badawczych w Polsce. Dzięki przynależności do największej międzynarodowej sieci zrzeszającej niezależne agencje badawcze ? IriS ? realizuje projekty badawcze w Europie i na świecie. Instytut ARC Rynek i Opinia posiada certyfikat jakości pracy ankieterów PKJPA, a wszystkie badania są realizowane w zgodzie ze standardami ESOMAR-u.
www.arc.com.pl

 

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia