Sponsorzy sportu bardziej przekonują mężczyzn

Firmy zaangażowane w sponsoring są przez niemal połowę respondentów (46%) lepiej postrzegane niż te, które w sponsoring się nie angażują. Co czwarty Polak przyznaje, że fakt, iż dana firma jest aktywna sponsoringowo, może skłonić go do zakupu produktu czy usługi tej firmy - wynika z badania Sponsoring Monitor 2015 ARC Rynek i Opinia.

Osoby, które najczęściej deklarują chęć skorzystania z usług czy produktów firm zaangażowanych w sponsoring, pochodzą z grupy wiekowej od 25 do 34 lat. Zdecydowanie częściej też taką deklarację składają mężczyźni.

Czy chętniej kupowałby Pan/ Pani produkty/ usługi firm zaangażowanych w sponsoring sportu? (w podziale na grupy wiekowe)
 


Źródło: Sponsoring Monitor 2015, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2016

Czy chętniej kupowałby Pan/ Pani produkty/ usługi firm zaangażowanych w sponsoring sportu? (w podziale na płeć)


 
Źródło: Sponsoring Monitor 2015, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2016

Spośród osób zainteresowanych sportem mężczyźni nieco lepiej zapamiętują sponsorów niż kobiety, zaś grupą wiekową, która dostrzega najwięcej sponsorów to grupa najstarsza: 60-65 lat. Nieco częściej potrafią wskazać większą liczbę sponsorów osoby z wykształceniem średnim i wyższym niż podstawowym.

Spośród dyscyplin sportowych piłka nożna jest tą dyscypliną, w której zauważalność sponsorów jest najwyższa. Niemal połowa respondentów twierdzi, że wie, jakie firmy sponsorują imprezy i wydarzenia związane z futbolem (49%). Niezmiennie od kilku lat najlepiej rozpoznawanym sponsorem tej dyscypliny jest T-Mobile. Wysoki wynik w rozpoznawalności sponsorów zauważyć można także w wypadku piłki siatkowej. Procent osób, które znają sponsorów tej dyscypliny jest nieznacznie niższy niż w wypadku piłki nożnej (różnica 4 p.p.). Spośród respondentów deklarujących znajomość sponsorów siatkówki, niemal połowa wskazuje Plusa jako jej głównego sponsora.

Marki najbardziej kojarzone ze sponsoringiem sportu, TOP 5


 
Źródło: Sponsoring Monitor 2015, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2016

Najaktywniejsi sponsorzy w poszczególnych branżach:

Banki: PKO Bank Polski (33%), ING Bank Śląski (26%), Pekao SA (a20%)
Ubezpieczenia: PZU (57%), ING (30%), Allianz (23%)
Branża motoryzacyjna: Orlen (63%), Grupa Lotos (44%), Shell (29%)
Branża telekomunikacyjna: Orange (58%), T-Mobile (54%), Plus (47%)
Branża napojów bezalkoholowych: Coca Cola (63%), Red Bull (58%), Pepsi (45%)
Branża piwowarska: Tyskie (46%), Heineken (40%), Żywiec (40%)
Branża energetyczna: Tauron (50%), PGE (40%), PGNiG (47%)
Branża odzieżowa: Adidas (69%), Nike (59%), Reebok (46%)

"Z naszego badania wynika, że mężczyźni ? zwłaszcza ci w wieku 25-34 lata - są najbardziej podatni na komunikację ze strony firm aktywnych w sponsoringu sportowym. Z pewnością w dużej mierze wynika to z faktu, że sport sponsorowany jest zazwyczaj przez marki kojarzone jako "męskie". Patrząc jednak na wysoki udział kobiet w grupie osób zainteresowanych sportem, być może czas na weryfikację tej strategii. Z naszego badania wynika, że 70% kobiet interesuje się sportem. Być może więc komunikacja kierowana do kobiet w ramach sponsoringu sportu wzmocniłaby u kobiet pozytywny stosunek do sponsorów" - mówi Michał Piechocki z ARC Rynek i Opinia.


Informacja o badaniu
Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. W 2015 roku zastosowano mix metod ilościowych ? wywiadów telefonicznych (CATI) oraz internetowych (CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu ARC Rynek i Opinia ? epanel.pl. Zrealizowanych zostało N=1520 wywiadów CATI oraz N=3756 wywiadów CAWI. Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia.


Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia