Sporty zimowe lubiane przez Polaków pod warunkiem, że są sukcesy

8.02.2018

Ulubioną dyscypliną sportową Polaków są skoki narciarskie, a wśród pięciu najbardziej znanych sportowców czterej to przedstawiciele sportów zimowych. Popularne i chętnie oglądane są jednak tylko te dyscypliny, gdzie Polacy odnoszą sukcesy - tak wynika z najnowszego raportu Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia.

Zgodnie z badaniem za cały 2017 rok skoki narciarskie wyprzedziły piłkę nożną i stały się najpopularniejszą dyscypliną sportową w Polsce. Oprócz skoków w pierwszej dziesiątce najbardziej lubianych dyscyplin znalazło się narciarstwo biegowe - na pozycji szóstej. Kolejne dyscypliny zimowe zajmują dalsze pozycje: narciarstwo zjazdowe na 12-tej pozycji, łyżwiarstwo szybkie - na 22-giej, biathlon na 23-giej, hokej na lodzie - na 25-tej oraz snowboard - na 34-tej.
 
 

Źródło: Sponsoring Monitor 2017, styczeń 2018

 

Źródło: Sponsoring Monitor 2017, styczeń 2018

W pierwszej piątce najpopularniejszych polskich sportowców jest aż czterech przedstawicieli sportów zimowych. Pierwsze miejsce od lat należy do Adama Małysza, który z karierą skoczka narciarskiego pożegnał się już wiele lat temu.

1. Adam Małysz (1. miejsce w zestawieniu ogólnym)
2. Kamil Stoch (3. miejsce w zestawieniu ogólnym)
3. Piotr Żyła (4. miejsce w zestawieniu ogólnym)
4. Justyna Kowalczyk (5. miejsce w zestawieniu ogólnym)

Zaczynające się zimowe igrzyska olimpijskie mogą - poprzez sukcesy polskich sportowców ? wypromować wśród kibiców dyscypliny, które dotychczas były niszowe. Podczas poprzednich igrzysk zimowych w Soczi, którymi interesowało się 43% respondentów, dzięki sukcesom polskich panczenistów, w szczególności Zbigniewa Bródki, łyżwiarstwo szybkie, mimo niszowego charakteru, zyskała bardzo dużą widownię.

W sportach zimowych zdecydowany prym popularności w Polsce wiodą skoki narciarskie, które w 2017 roku wysunęły się na pierwsze miejsce wśród najbardziej lubianych dyscyplin i które w zasadzie od lat ścigają się o palmę pierwszeństwa z piłką nożną. To wielki sukces tej dyscypliny biorąc pod uwagę jej sezonowość - skoczkowie narciarscy mają zdecydowanie mniej czasu i mniej okazji niż piłkarze, aby pokazać się publiczności i podbić jej serca, a jednak to się udaje. Styczniowe sukcesy naszych skoczków z pewnością jeszcze bardziej wzmocniły pozycję tej dyscypliny. Oprócz skoków w sportach zimowych tak naprawdę liczy się w Polsce jeszcze narciarstwo biegowe, co jest zasługą wieloletnich sukcesów Justyny Kowalczyk. Niestety inne sporty zimowe mają znaczenie marginalne, ale przed nami olimpiada zimowa w Korei Południowej, która z pewnością wpłynie na, przynajmniej chwilowy, wzrost zainteresowania sportami zimowymi. Być może pojawią się sukcesy polskich sportowców, które spowodują, że również inne dyscypliny zimowe zyskają na popularności. - komentuje Grzegorz Sygnowski, autor raportu "Sponsoring Monitor 2017".


Informacja o badaniu

Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. W 2017 roku zastosowano mix metod ilościowych - wywiadów telefonicznych (CATI) oraz internetowych (CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu ARC Rynek i Opinia - epanel.pl. Zrealizowanych zostało N=1501 wywiadów CATI oraz N=3510 wywiadów CAWI. Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia.



Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia