Zainteresowanie sportem spadło do 44%, a tylko 18% Polaków uczestniczy w wydarzeniach sportowych na żywo. Najjaśniej w polskim sporcie nadal świeci Adam Małysz, choć rok 2008 należał do Roberta Kubicy i Formuły 1. Gwiazdą wśród marek polskiego sportu jest Tyskie, ale w sponsoringu sportowym jest wciąż wiele niewykorzystanych szans – pokazują wyniki badania Sponsoring Monitor 2008/2009.


Na podium i pod podium - tegoroczne gwiazdy
Rok 2008 należał do Roberta Kubicy. Choć gwiazdą numer 1 polskiego sportu nadal pozostaje Adam Małysz – spontanicznie wymienia go 59 % Polaków. Krok za nim jest Robert Kubica (44%), który zyskał na znajomości w porównaniu do roku 2007 (38%).

Siła sportu - siłą sponsora

Czy gwiazdy sponsorów świecą równie jasno? Sponsoring osobowości silnie przywiązuje kibica do marki, co jest szansą , ale i pułapką. Prawdziwą sztuką sponsora jest przekuć brak sukcesów w sukces. Znajomość firm sponsorujących polskich sportowców nie jest na najwyższym poziomie. Rzadko zdarza się, żeby respondenci prawidłowo wskazywali firmy mające rzeczywisty związek ze wskazywanymi osobami.

Sponsoring kibica
Ważną informacją dla sponsorów jest wzrost postrzegania działań sponsoringowych przez pryzmat korzyści dla społeczeństwa, kibiców. Sponsoring w coraz większym stopniu odbierany jako coś więcej niż tylko transakcja biznesowa. Taki „sponsoring, który staje po stronie kibica” jest więc dobrym kierunkiem, co potwierdza choćby marka Tyskie – podkreśla dr Adam Czarnecki, Wiceprezes Zarządu, ARC Rynek i Opinia.

Prezentacja do pobrania

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia