Sport i jego wygrani

Zgodnie z najnowszym badaniem Sponsoring Monitor 2013 przeprowadzonym przez ARC Rynek i Opinia najaktywniejszym sponsorem sportu w opinii Polaków jest Adidas. Wśród sportowców największy skok popularności odnotowali: Agnieszka Radwańska i Mariusz Pudzianowski. Nadal dyscyplinami sportowymi, które cieszą się największym zainteresowaniem są: piłka nożna, skoki narciarskie i siatkówka.

Jak pokazują wyniki Sponsoring Monitora z września tego roku, największego w Polsce badania nt. sponsoringu sportu i kultury, w ciągu ostatniego roku nastąpiły duże zmiany w rankingu najaktywniejszych sponsorów sportu i kultury. W przypadku sponsoringu sportu ubiegłoroczny lider - Coca-Cola przesunął się na 4. miejsce, zaś w pierwszej piątce pojawiły się nowe marki: T-Mobile i Tyskie.

Najaktywniejsi sponsorzy sportu wg Polaków, TOP 5, 09.2013 versus 09.2012, znajomość spontaniczna
 

Źródło: Sponsoring Monitor 2013, 2. pomiar, ARC Rynek i Opinia, wrzesień 2013

"Zdecydowanymi wygranymi tego rankingu są marki T-Mobile i Tyskie, które odnotowały najwyższy wzrost znajomości i tym samym znalazły się w pierwszej piątce najaktywniejszych sponsorów sportu. W przypadku T-Mobile jest to z pewnością efekt tytularnego sponsoringu Ekstraklasy, który wydaje się być zauważany przez respondentów. Swoją już i tak silną pozycję w tym gronie umocniła Biedronka, zyskując 2 punkty procentowe i przesuwając się z miejsca czwartego na drugie. Jednocześnie warto zwrócić uwagę na markę Orange, która w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy straciła swoją pozycję w pierwszej piątce. Marka Orange od kilku lat jest sponsorem reprezentacji Polski. Jak widać w tym roku, mimo odbywających się meczów eliminacyjnych do Mistrzostw Świata, jej zauważalność jako sponsora sportu wśród Polaków zmalała o 5 punktów procentowych" - mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

W rankingu najpopularniejszych sportowców w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy również nastąpiły zmiany. Nadal liderami są Robert Lewandowski, którego znajomość spontaniczna utrzymuje się na podobnym poziomie co w zeszłym roku - ponad 50%. Adam Małysz nadal jest drugi mimo znacznego spadku znajomości - o 10 punktów procentowych, zaś na miejsce trzecie awansował z miejsca piątego - Jakub Błaszczykowski. Zdecydowanie największy spadek znajomości wśród sportowców z pierwszej dziesiątki odnotował Tomasz Adamek, który w ubiegłym roku był na czwartej pozycji, w tym zaś jest na 14. miejscu. Największe wzrosty znajomości odnotowali Agnieszka Radwańska (o 8 punktów procentowych) oraz Mariusz Pudzianowski (o 5 punktów procentowych), dzięki czemu weszli do pierwszej dziesiątki najpopularniejszych sportowców.

Najpopularniejsi sportowcy, TOP 10, znajomość spontaniczna, październik 2013
 
Źródło: Sponsoring Monitor 2013, 2. pomiar, ARC Rynek i Opinia, wrzesień 2013

W przypadku najpopularniejszych dyscyplin sportowych nie nastąpiły duże zmiany w pierwszej dziesiątce. Największy skok popularności odnotowały sporty walki K1, MMA, które z miejsca dziesiątego przesunęły się na miejsce szóste.

Najpopularniejsze dyscypliny sportowe, TOP 10, 09.2013, skala od 1 do 7 (1 - w ogóle się nie interesuję, 7 - bardzo się interesuję)
 
Źródło: Sponsoring Monitor 2013, 2. pomiar, ARC Rynek i Opinia, wrzesień 2013

O badaniu
Sponsoring Monitor 2013/ fala jesienna
Drugi pomiar badania "Sponsoring Monitor 2013" został przeprowadzony metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI), N=603. Termin realizacji: 16-27 września 2013.

Informacja nt. badania Sponsoring Monitor
Sponsoring Monitor to największe cykliczne badanie dotyczące sponsoringu sportu i kultury, przeprowadzane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, co pozwala na obserwowanie trendów. Badanie jest realizowane w trzech pomiarach rocznie na reprezentatywnej próbie mieszkańców Polski w wieku 15?65 lat. Próba badania o łącznej liczbie N=1800 ma charakter losowo-udziałowy i jest reprezentatywna ze względu na: typ miejscowości zamieszkania respondentów, alokację terytorialną w postaci województwa, płeć, wiek oraz wykształcenie.

 

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia