Sponsoring Monitor w nowej odsłonie

Trzykrotnie większa próba badawcza, zastosowanie dwóch technik badawczych i równomiernie rozłożone pomiary na przestrzeni roku - to najważniejsze innowacje w badaniu Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia, najbardziej kompleksowym opracowaniu na temat sponsoringu w Polsce.

Projekt Sponsoring Monitor jest realizowany przez ARC Rynek i Opinia rokrocznie od 15 lat. Dzięki tak długim doświadczeniom możliwa jest wnikliwa obserwacja zjawisk w sponsoringu.

Sponsoring Monitor 2014 to:
- 3-krotnie większa niż dotychczas próba badawcza, tj. N=5100
- równomierny rozkład pomiarów na przestrzeni całego roku (comiesięczna fala CAWI), co pozwala zredukować obciążenie wyników związane z realizacją badania w danym momencie roku 
- większa koncentracja uwagi respondentów podczas wywiadu (krótszy czas trwania wywiadu) ? dzięki podzieleniu obszarów tematycznych na 2 techniki badawcze oraz systemowi dwóch podprób w badaniu CAWI (jedna próba oceniająca część sportową, druga resztę kwestionariusza)
- większe możliwości odniesienia uzyskanych wyników do konkurencji, m.in. dzięki dedykowanym analizom możliwym do zamówienia razem z raportem
- możliwość zgłaszania na bieżąco przez zamawiających sponsorowanych przez nich eventów do listy badanych wydarzeń

"Nowa, udoskonalona metodologia badania Sponsoring Monitor jest odpowiedzią na kluczowe oczekiwania organizacji zaangażowanych w sponsoring,  które nie mogły być w pełni zaspokojone przez dotychczasową formułę. Aby jak najlepiej zrealizować cele badania, zdecydowaliśmy się zastosować mix metod ilościowych - wywiadów telefonicznych (CATI) oraz internetowych (CAWI) na e-panelu ARC Rynek i Opinia"  - mówi Michał Piechocki z ARC Rynek i Opinia. 

Sponsoring Monitor jest jedynym tak szerokim i kompleksowym opracowaniem obecnym na polskim rynku. Raport służy wielu organizacjom jako kluczowe narzędzie monitorowania efektywności własnych aktywacji sponsorskich oraz jako źródło informacji i inspiracji w kontekście planowanych działań sponsorskich. Do tej pory z wyników badania skorzystało już kilkadziesiąt instytucji, w tym m. in. Polkomtel, T-Mobile, PGNiG, Totalizator Sportowy, Enea, Kompania Piwowarska, PKN Orlen, Energa, Enea, Tauron, PZU, PKO BP, BZ WBK, Telewizja Polska oraz wiele innych średnich i dużych firm, którym zależy na monitorowaniu wiedzy polskich konsumentów w obszarze sponsoringu.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia