Z roku na rok systematycznie rośnie zainteresowanie boksem wśród Polaków. Nadal najpopularniejszymi dyscyplinami sportowymi są: piłka nożna, siatkówka oraz skoki narciarskie. Najbardziej znanym sportowcem od kilku lat pozostaje Adam Małysz, jednak coraz większą popularnością cieszy się Tomasz Adamek, który obecnie jest na drugim miejscu – wynika z badania Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia.
Jedną z niewielu dyscyplin, której popularność systematycznie rośnie jest boks zajmujący obecnie czwartą pozycję wśród najbardziej popularnych dyscyplin sportowych. Zainteresowanie boksem  rośnie głównie dzięki Tomaszowi Adamkowi, którego znajomość spontaniczna w ciągu czterech miesięcy wzrosła o ponad 20%. Na fali zainteresowania boksem również coraz częściej respondenci rozpoznawali Andrzeja Gołotę – w tym przypadku wzrost znajomości spontanicznej był równy niemal 10%, mimo iż w ostatnich latach nie był on aktywny w ringu.
 
Od maja do września 2011 roku nastąpił kolejny spadek popularności Formuły 1, co ma niewątpliwie związek z wypadkiem Roberta Kubicy i tym samym brakiem sukcesów Polski w tej dyscyplinie, aczkolwiek znajomość spontaniczna sportowca utrzymuje się niezmiennie na takim samym poziomie i wynosi 46%. W porównaniu z I-wszą falą badania realizowaną w maju 2011 r. znacznie wzrosła popularność Otylii Jędrzejczak, która zdobyła 4 złote medale na Mistrzostwach Polski w Ostrowcu Świętokrzyskim w maju 2011 r.
 
Zainteresowanie poszczególnymi dyscyplinami sportowymi – średnie ocen (skala od 1 do 7)
Źródło: ARC Rynek i Opinia, Sponsoring Monitor, 09.2011
 
Znajomość spontaniczna polskich sportowców – TOP 10
Źródło: ARC Rynek i Opinia, Sponsoring Monitor, 09.2011
 
O badaniu
Badanie „Sponsoring Monitor” jest realizowane przez ARC Rynek i opinia od 11 lat. Celem badania  jest uzyskanie odpowiedzi na pytania: w jaki sposób postrzegane jest pojęcie sponsoringu, jak duże jest zainteresowanie dyscyplinami sportowymi i imprezami kulturalnymi, czy respondenci uczestniczą i mają styczność z różnego rodzaju sponsorowanymi wydarzeniami i imprezami oraz na ile dostrzegane są działania sponsoringowe podejmowane przez firmy.
 
Metodologia
II fala badania „Sponsoring Monitor 2011” została przeprowadzona między 12 a 26 września 2011 r. przez ankieterów ARC Rynek i Opinia metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI).
Dobór próby: reprezentatywna próba mieszkańców Polski w wieku 15-65 lat. Próba miała charakter losowo-udziałowy i była reprezentatywna ze względu na: płeć, wiek, wykształcenie, typ miejscowości zamieszkania (wieś i 6 klas wielkości miast), alokację terytorialną w postaci województwa. N=600
 

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia