Czy mimo ostatnich niepowodzeń naszych reprezentacji w piłce nożnej i siatkowej Polacy wciąż interesuje się sportem? Okazuje się, że tak! Zainteresowanie nim deklaruje blisko połowa naszych rodaków. Naszą ulubioną dyscypliną jest wciąż futbol – wynika z raportu z najnowszej fali badania Sponsoring Monitor 2010 przeprowadzonego przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia.

Mimo niepowodzeń naszych reprezentacji w piłce nożnej i siatkowej, przybywa osób interesujących się sportem. Zainteresowanie nim deklaruje ponad 45 proc. badanych.

Najpopularniejszą od lat dyscypliną w naszym kraju pozostaje piłka nożna. Wartym podkreślenia jest fakt, że stan ten utrzymuje się niezależnie od kondycji polskiej piłki. „Dobremu wynikowi futbolu sprzyjało zainteresowanie Polaków tegorocznym Mundialem, a także przygotowaniami do Euro 2012, które są częstym tematem doniesień medialnych” – mówi Aleksandra Brzozowska, badaczka z ARC Rynek i Opinia. Drugą co do popularności dyscypliną sportową są skoki narciarskie. „Zainteresowanie nimi nieznacznie wzrosło, nawet pomimo braku obecności skoków narciarskich w mediach w okresie objętym pomiarem. Niewątpliwa siła tej dyscypliny jest zapewne pochodną sukcesów Adama Małysza” – dodaje badaczka. Na trzecim miejscu znalazła się Formuła 1, w której sukcesy odnosi Robert Kubica. Z pewnością fakt, że wszystkie wyścigi F1 są transmitowane w Polsce w ogólnodostępnym kanale telewizyjnym, przyczynia się do wzrostu popularności tej dyscypliny. Należy dodać, że w ostatnim czasie nastąpił wzrost zainteresowania rajdami samochodowymi. Z roku na rok – powoli lecz systematycznie – przybywa także fanów piłki ręcznej.

ARC Rynek i Opinia przeprowadził badanie metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej próbie N=400 mieszkańców Polski w wieku 15-65 lat. Próba miała charakter losowo-udziałowy i była reprezentatywna ze względu na: płeć, wiek, wykształcenie, typ miejscowości zamieszkania (wieś i 6 klas wielkości miast), alokację terytorialną w postaci województwa. Badanie zostało przeprowadzone w okresie od 6 do 18 września 2010 r.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia