Skoki narciarskie drugą najpopularniejszą dyscypliną w Polsce

Skoki narciarskie od wielu lat plasują się na drugiej pozycji - zaraz po piłce nożnej - wśród najpopularniejszych dyscyplin sportowych w Polsce.  Popularność tej dyscypliny znacząco wzrosła w ciągu ostatniego sezonu, w dużej mierze za sprawą Olimpiady w Soczi i sukcesu polskich skoczków - wynika z badania Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia.

Zainteresowanie skokami narciarskimi w pierwszych kwartałach lat 2010-2014 (punktacja od 1 do 7, przy czym 1 oznacza "w ogóle się nie interesuję", a 7 - "bardzo się interesuję")

 
Źródło: Sponsoring Monitor z lat 2010-2014, ARC Rynek i Opinia

Podczas gdy jeszcze kilka lat temu w pierwszej dziesiątce najbardziej znanych sportowców swoje miejsce miał tylko jeden sportowiec kojarzony ze skokami sportowymi - Adam Małysz, tak po ubiegłym sezonie przedstawicieli tej dyscypliny sportowej znalazło się wśród najpopularniejszych sportowców więcej - choćby Kamil Stoch czy Piotr Żyła. Znajomość wspomagana pierwszego z nich w kwietniu 2014 sięgnęła 76%, co dało mu drugie - po Adamie Małyszu - miejsce wśród najbardziej znanych sportowców.

W ubiegłym sezonie najczęściej oglądaną imprezą  w ramach tej dyscypliny był indywidualny konkurs olimpijski na skoczni dużej w Soczi, który zobaczyło 43,6% osób zainteresowanych sportem, konkurs Pucharu Świata w skokach narciarskich w Zakopanem - 41,2% widzów, konkurs Pucharu Świata w skokach narciarskich w Wiśle - 41,2% widzów oraz indywidualny konkurs olimpijski na skoczni normalnej w Soczi - 40,4% widzów.

Markami, które w ubiegłym roku były w największym stopniu kojarzone ze sponsoringiem skoków narciarskich to: 4F, Red Bull oraz Lotos.

"Skoki narciarskie od wielu lat gromadzą przed telewizorami sporą rzeszę kibiców. Dyscyplina ta swoją popularność z początku zawdzięczała sukcesom Adama Małysza. Jednak z naszych badań wynika, że nawet zakończenie przez Adama Małysza kariery skoczka narciarskiego nie zaszkodziło tej dyscyplinie, gdyż polscy kibice zdążyli pokochać ten sport. Tym bardziej, że niemal od razu pojawił się nie tylko Kamil Stoch ze swoimi sukcesami, ale również inni młodzi skoczkowie tworzący drużynę, którą stać na największe sukcesy" - mówi Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

"Skoki narciarskie podobnie jak siatkówka mają na sobie polski, swoisty znak wysokiej jakości. I co najważniejsze - zarówno sportowej jak i kibicowskiej. Wieloletniego króla skoków Adama Małysza zastąpił nie tylko nowy olimpijski Car skoków narciarskich - Kamil Stoch ale przede wszystkim barwna i utalentowana grupa skoczków. Również Piotr Żyła generuje niezwykle szerokie zainteresowanie i wartość medialną. Dzisiejsza popularność skoków narciarskich to synergia trzech elementów: sukcesów sportowych, barwności postaci i liczby zawodników" - komentuje Grzegorz Kita, Prezes Sport Management Polska
 

Informacja o badaniu
Sponsoring Monitor to największe i najdłużej prowadzone (od 15 lat) cykliczne badanie dotyczące sportu i kultury, realizowane przez ARC Rynek i Opinia. Badanie ?Sponsoring Monitor 2013/2014? zostało przeprowadzone metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej próbie N=1815 mieszkańców Polski w wieku 15?65 lat. Próba badania miała charakter losowo-udziałowy i była reprezentatywna ze względu na: typ miejscowości zamieszkania respondentów, alokację terytorialną w postaci województwa, płeć, wiek oraz wykształcenie.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia