Satysfakcja klientów pod lupą

Z sondażu ARC Rynek i Opinia wynika, że Polacy mają zastrzeżenia do jakości obsługi niemal we wszystkich branżach. Zdecydowanie najlepiej oceniana jest jakość obsługi na stacjach benzynowych, najgorzej zaś w publicznych placówkach zdrowia.


Proszę ocenić na skali od 1 do 5 zadowolenie z obsługi w poszczególnych miejscach, przy czym 1 oznacza "jestem bardzo niezadowolony", a 5: "jestem bardzo zadowolony"

Źródło: ARC Rynek i Opinia, styczeń/luty 2016

Czy jakość obsługi w poszczególnych branżach w ciągu ostatnich lat pogorszyła się czy poprawiła?

Źródło: ARC Rynek i Opinia, styczeń/luty 2016


Czy jakość obsługi w poszczególnych branżach w ciągu ostatnich lat pogorszyła się czy poprawiła?

"Patrząc na wyniki badania dotyczącego satysfakcji z jakości obsługi w poszczególnych miejscach odwiedzanych na co dzień widać, że Polacy nie są skłonni do wystawiania najwyższych ocen. Warto na pewno zwrócić uwagę na kilka obszarów. Jednym z nich jest kolej, która w prawdzie w rankingu ogólnym jest daleko w tyle, jednak wyraźnie widać, że respondenci dostrzegają tutaj poprawę jakości. Zaskakujący jest wynik banków, które plasują się w drugiej połowie rankingu, czyli zadowolenie z nich jest poniżej średniej. Co więcej, wskaźnik wskazujący na poprawę lub pogorszenie jakości w ciągu ostatnich lat jest jednym z najniższych. Oznacza to, że klienci w większym stopniu dostrzegają poprawę jakości obsługi na kolei czy w komunikacji miejskiej niż w instytucjach bankowych" - komentuje Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia

"Zdecydowanie najgorzej oceniane są przychodnie publicznej opieki zdrowotnej, jednak to nie dziwi, gdyż ta sfera od wielu lat oceniana jest przez społeczeństwo negatywnie. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że prywatna opieka zdrowotna nie dostała o wiele wyższej oceniona niż publiczna. Może wynikać to z faktu, że osoby chore w trudnej jednak dla siebie sytuacji wymagają wyjątkowej obsługi i są znacznie bardziej wrażliwe na wszelkie niedogodności niż np. podczas robienia zakupów w sklepie. Ponadto, służba zdrowia, od lat cieszy się raczej niepochlebną reputacją i znacznie częściej mówi się publicznie o jej złej kondycji niż o tym, co jest pozytywne. Nie dotyczy to zresztą tylko naszego kraju. Badania dotyczące satysfakcji ze służby zdrowia w innych krajach również pokazują, że społeczeństwo nie jest zadowolone z tej sfery usług. Zdecydowanie najlepiej postrzegana jest obsługa n a stacjach benzynowych. Może to wynikać z faktu, że stacje benzynowe już dawno przestały być wyłącznie miejscem, gdzie tankujemy benzynę i - choćby poprzez wprowadzenie bogatej oferty w barach kawowych - stały się miejscem odpoczynku podczas podróży, gdzie można napić się dobrej kawy i zjeść coś, tez na ciepło" - dodaje Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia


Informacja nt. badania
Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (wywiady online na panelu do badań internetowych epanel.pl) przez ARC Rynek i Opinia na przełomie stycznia/ lutego 2016. Liczba respondentów: 1022 osób.


Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia