Mimo niezadowalającego stanu polskich dróg, najczęściej wybieranym środkiem transportu w podróżach prywatnych (70%) i służbowych (54%) po Polsce pozostaje samochód. Co więcej, uznawany jest on za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%). Mimo coraz atrakcyjniejszej oferty linii lotniczych, samolot na razie wybiera niewielu respondentów – niezależnie, czy jest to podróż prywatna (1%) czy służbowa (4%) – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
 
Wybierając się w podróż po Polsce mieszkańcy dużych miast zdecydowanie najczęściej wybierają samochód. Duża część badanych również decyduje się na podróż koleją. Zdecydowanie najrzadziej wykorzystywany jest samolot oraz autobus.
 
Które ze środków transportu wybiera Pan/ Pani najczęściej podróżując po Polsce?

Źródło: ARC Rynek i Opinia, 15-16.05.2012
 
„Z naszego badania wynika, że samochód w podróżach krajowych jest nadal niezastąpionym środkiem transportu – niezależnie od krytyki w stosunku do polskich dróg i niezadowolenia z wysokich cen benzyny. Alternatywą dla samochodu okazuje się kolej, znacznie rzadziej – autobus czy samolot. Mimo iż ceny biletów na przeloty krajowe spadają, zaś liczba połączeń rośnie – wygląda na to, że Polacy na razie nie rozpatrują opcji przemieszczania się w powietrzu. Być może przeszkodą jest nadal wyższy koszt takiej podróży, odległość od lotniska lub konieczność korzystania z taksówki lub komunikacji miejskiej w miejscu, do którego jedziemy” – mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia – „Jednocześnie biorąc pod uwagę fakt, że tak naprawdę konkurencja na krajowym rynku lotniczym dopiero od niedawna się zaostrzyła, zaś podróżowanie po polskich drogach będzie z czasem coraz bardziej komfortowe – warto obserwować ten rynek i opinie konsumentów z nim związane” – dodaje Adam Czarnecki.
 
Samochód uważany jest za najbardziej komfortowy środek transportu przez zdecydowaną większość respondentów i to również przez podróżujących innymi środkami transportu: pociągiem czy autobusem. Wyjątek stanowią są pasażerowie samolotów, którzy w większości (57%) twierdzą, że to samolot zapewnia największy komfort.
  

Które ze środków transportu uważa Pan/ Pani za najbardziej komfortowe, a które za najmniej?

Źródło: ARC Rynek i Opinia, 15-16.05.2012
 
„Zdecydowaną przewagę samochodu nad pozostałymi środkami transportu w zakresie komfortu można tłumaczyć w różny sposób. Po pierwsze – sami decydujemy o godzinie wyjazdu i przerwach w podróży. Po drugie – możemy dojechać samochodem w każde, nawet najtrudniej dostępne miejsce. Po trzecie – nie mamy dodatkowych kosztów w postaci komunikacji miejskiej czy taksówek. W obliczu tych zalet mniej zwracamy uwagę na nieprzewidywalność długości podróży, spowodowaną korkami czy budową dróg” – dodaje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.
 
O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia w dniach 15 – 16.05.2012 w miastach powyżej 100 tysięcy mieszkańców. Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na własnym panelu dostępowym epanel. Próba N=523

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia