Rowerzyści wyprzedzają biegaczy

Prawie połowa osób uprawiających sport jeździ na rowerze, co czyni tę dyscyplinę najbardziej popularną wśród Polaków. Odsetek rowerzystów zwiększył się aż o 18 punktów procentowych w stosunku do roku poprzedniego. Oznacza to, że jazda na rowerze cieszy się obecnie większym zainteresowaniem niż bieganie. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych dyscyplin znajdziemy też stosunkowo nowe wśród Polaków aktywności, takie jak np. crossfit, pilates czy nordic walking
- wynika z badania Sponsoring Monitor przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

Zdecydowana większość Polaków uprawia sport - aż 70% osób deklaruje, że podejmowało aktywność fizyczną w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Niemal 9 na 10 osób aktywnych sportowo ćwiczy minimum raz w tygodniu. Tylko 3% badanych, którzy deklarują, że uprawiają sport, podejmuje aktywność raz w miesiącu lub rzadziej.

 
 Źródło: Sponsoring Monitor 2016, ARC Rynek i Opinia, listopad 2016

46% aktywnych sportowo Polaków jeździ na rowerze. Co ciekawe, odsetek osób uprawiających tę dyscyplinę w 2015 roku wynosił tylko 28% i był znacznie niższy od liczby biegaczy. Dziś, mimo wzrostu odsetka osób biegających rowerzyści stanowią dużą przewagę. W rankingu 10 najczęściej uprawianych dyscyplin w porównaniu z ubiegłym rokiem pojawiło się wiele nowych dyscyplin.  

Najczęściej uprawiane dyscypliny sportowe: TOP 3 (V-VIII 2016 vs. V-VIII 2015)
 

Źródło: Sponsoring Monitor 2016, ARC Rynek i Opinia, listopad 2016

Najczęściej uprawiane dyscypliny sportowe V-VIII 2016

Źródło: Sponsoring Monitor 2016, ARC Rynek i Opinia, listopad 2016

Prowadzenie zdrowego trybu życia, którego elementem jest aktywność fizyczna, jest dla Polaków łatwiejsze niż kiedykolwiek. Niezwykle szeroka oferta eventów dla amatorów (np. biegi) pozwala mieszkańcom wielu miast dołączyć do sportowej rywalizacji bez szczególnego trudu. Nieustannie poszerza się sieć coraz lepiej wyposażonych obiektów sportowych typu siłownie (w tym sieciowe), co pozwala uprawiać sport niezależnie od warunków pogodowych, a często ze wsparciem pracodawców. Z kolei bogaty asortyment odzieży i sprzętu sportowego dostępny jest dla przeciętnego Kowalskiego nie tylko w specjalistycznych sklepach sportowych, ale i w głównych sieciach detalicznych, gdzie można skompletować odzież i sprzęt do uprawiania ulubionej dyscypliny podczas codziennych zakupów.- komentuje Marek Lekki z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu
Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. Metodologia badania: CATI (wywiady telefoniczne) i CAWI (wywiady online na epanel.pl).  Próba N=1757, struktura próby odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia. Termin realizacji badania: maj-sierpień 2016.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia