Informacje prasowe 2017

Zawarte na stronie fragmenty badań instytutu ARC Rynek i Opinia mogą być wykorzystywane tylko z podaniem źródła i nie mogą być wykorzystywane do celów komercyjnych.



Rośnie zainteresowanie pomocą psychologiczną

O ponad 100 procent ma wzrosnąć w ciągu kilku lat odsetek Polaków, którzy będą chcieli korzystać z pomocy psychologicznej. Największe zainteresowanie deklarują osoby najmłodsze, najmniejsze - osoby z najstarszej grupy wiekowej - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Obecnie 15% badanych deklaruje, że korzysta z pomocy psychologicznej w różnej formie. W przyszłości, zgodnie z deklaracjami respondentów, ten odsetek ma wzrosnąć aż o 20%. To pozytywna informacja w przededniu Światowego Dnia Zdrowia, który w tym roku będzie poświęcony tematowi depresji.

 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, styczeń 2017 r.


 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, styczeń 2017 r.

W przypadku tego trendu wyraźnie widać różnice międzypokoleniowe. O ile osoby z najmłodszego pokolenia coraz częściej deklarują, że prawdopodobnie będą korzystały z pomocy psychologa, o tyle u osób z najstarszej grupy wiekowej ten trend jest ledwo widoczny. Stosunek do pomocy psychologicznej w dużym stopniu ewoluuje od wielu lat. Coraz częściej profesjonalna pomoc psychologiczna jest traktowana jako pomoc lekarska. Respondenci chcą, aby ich życie było jakościowo lepsze i zdają sobie sprawę z tego, że równowaga psychiczna jest tego elementem. Pójście na terapię psychologiczną nie jest już dla młodszego pokolenia tematem tabu, tym bardziej, że wiele osób ogólnie znanych i szanowanych otwarcie mówi, że taką terapię przeszli, co pozytywnie wpłynęło na ich dalsze życie - komentuje Joanna Trzcińska, Project Manager z ARC Rynek i Opinia


Wzrost/Spadek to oznaczenie dynamiki danego trendu, czyli różnicy pomiędzy tym, jaki procent osób obecnie deklaruje podążanie danym trendem a tym, jaki odsetek zamierza podążać za nim w przyszłości.


Informacja o badaniu
Wyniki pochodzą z raportu "25 trendów konsumenckich", który powstał w wyniku przeprowadzonego badania CAWI (ankiety online na epanel.pl). Respondenci (próba N=500) otrzymali listę kilkudziesięciu różnych zachowań i mieli określić, na ile dane zachowanie już realizują i czy będą je realizowali w przyszłości. Na podstawie wzrostu zainteresowania danym zachowaniem powstała lista 25 głównych trendów konsumenckich o największej dynamice i perspektywie rozwoju. Próba w badaniu była reprezentatywna dla populacji Polski pod względem demograficznym (wiek, płeć, wykształcenie, miejsce zamieszkania). Termin realizacji badania: 22-27.12.2016.


Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia