Robert Lewandowski rankingowo

Robert Lewandowski jest od czterech lat w czołówce najpopularniejszych polskich sportowców. Największy skok znajomości w rankingu piłkarz odnotował po 2011 roku, kiedy to z 32. pozycji znalazł się na 2. miejscu, zaraz za Adamem Małyszem ? wynika z cyklicznego raportu Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia.

Sukcesy Roberta Lewandowskiego oraz jego znajomość jako sportowca wyraźnie wpływają na jego pozycję w rankingu najpopularniejszych polskich sportowców.

Pozycje Roberta Lewandowskiego w rankingu najbardziej znanych polskich sportowców na przestrzeni lat (znajomość wspomagana)

 

Źródło: Sponsoring Monitor, ARC Rynek i Opinia

"Robert Lewandowski jest od kilku lat w czołówce najbardziej znanych polskich sportowców, obok Adama Małysza i Justyny Kowalczyk. Poziom znajomości na samym szczycie naszego rankingu jest bardzo wyrównany i nie ma znaczących różnic między miejscem pierwszym, drugim i trzecim. Porównanie tej znajomości na przestrzeni lat pokazuje jednak, że w przypadku sportowców rewelacyjne wyniki i forma mogą spowodować, że w krótkim czasie pozycja w rankingu może się istotnie zmienić. Trzeba to jednak podkreślić, że zasada ta nie dotyczy wszystkich dyscyplin sportowych. Na popularność sportowca wpływają nie tylko jego sukcesy zawodowe, lecz również aktywność w mediach, również nie związana ze sportem. Takim przykładem mogą być siatkarze, którzy, mimo iż w ostatnich latach święcili triumpfy na arenie międzynarodowej w dużej mierze traktowani są jako drużyna i ich sukcesy sportowe nie wpływają na pozycje poszczególnych zawodników w rankingu popularności" - mówi Michał Piechocki z ARC Rynek i Opinia.

Informacje o badaniu
Przedstawione wyniki pochodzą z raportów Sponsoring Monitor z lat: 2009, 2010, 2011, 2012, 2013 oraz 2014. Badanie Sponsoring Monitor jest realizowane przez ARC Rynek i Opinia cyklicznie od blisko 20 lat. Obecnie badanie realizowane jest metodą CATI (wywiady telefoniczne) oraz CAWI (ankiety online na epanel.pl). Łączna próba w skali roku: N=5100, reprezentatywna pod względem demografii próbie respondentów.



Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia