Robert Lewandowski najbardziej znanym polskim sportowcem

 

W ciągu ostatnich kilku miesięcy sportowcem, który najwięcej zyskał na znajomości spontanicznej (wzrost z 26% do 57%) był Robert Lewandowski, plasujący się obecnie wśród najbardziej znanych sportowców na pierwszym miejscu, przed Adamem Małyszem i Robertem Kubicą. Bardzo duży wzrost znajomości odnotował też Jakub Błaszczykowski (z 17% do 29%) przesuwając się z osiemnastego miejsca na piąte. W pierwszej piętnastce znalazło się również dwóch innych piłkarzy: Przemysław Tytoń (16%) oraz Wojciech Szczęsny (16%) - wynika z 2. pomiaru badania Sponsoring Monitor 2012 ARC Rynek i Opinia.

 

Do znacznych przetasowań na liście najbardziej znanych sportowców w bardzo dużym stopniu przyczyniło się EURO 2012, a tym samym zwiększenie zainteresowania piłką nożną i występem polskiej reprezentacji podczas tego wydarzenia. Kilku sportowców musiało ustąpić miejsca piłkarzom, zarówno tym dotychczas znanym jak i mniej znanym, jak Przemysławowi Tytoniowi. 

 

Najbardziej znani sportowcy (TOP 5), znajomość spontaniczna


 Źródło: ARC Rynek i Opinia, Sponsoring Monitor 2012, 2. pomiar, wrzesień 2012

 

"Mimo braku sukcesów polskiej reprezentacji podczas EURO 2012 wydarzenie to znacznie wpłynęło na znajomość polskich piłkarzy grających w reprezentacji. Robert Lewandowski zyskał najwięcej plasując się wyżej niż wieloletni liderzy zestawienia - Adam Małysz i Robert Kubica. Na pewno jest to w dużej mierze efekt zwiększonego zainteresowania mediów piłkarzami oraz ich życiem prywatnym przez kilka tygodni - przed turniejem, w jego trakcie oraz po turnieju. Taka dawka informacji połączona z mistrzostwami spowodowała przetasowania na liście najbardziej znanych sportowców. Kolejne fale naszego badania pokażą, na ile ci sportowcy na trwałe zagościli w świadomości Polaków, na ile zaś jest to chwilowe zainteresowanie związane z EURO 2012" - mówi Michał Piechocki z ARC Rynek i Opinia.

 

O badaniu

 

Sponsoring Monitor 2012/ 2. pomiar
Drugi pomiar badania "Sponsoring Monitor 2012" został przeprowadzony metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI), N=604. Termin realizacji: 12 - 25.09.2012 

 

Sponsoring Monitor 2012/ 1. pomiar
I pomiar badania "Sponsoring Monitor 2012" został przeprowadzony metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI). N=602. Termin realizacji: 30.04 - 20.05.2012.

 

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia