Rio zdecydowanie większym sukcesem niż Londyn
Polacy oceniają występy polskiej reprezentacji na olimpiadach

74% Polaków dobrze ocenia występ polskich sportowców na olimpiadzie ? to o 38 punktów procentowych lepiej niż olimpiadę w Londynie. Wydarzenia, które najbardziej utkwiły widzom w pamięci po ostatniej olimpiadzie to: afera dopingowa braci Zielińskich (39%) oraz rekord świata w rzucie młotem Anity Włodarczyk (38%) ?-wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia.


Polacy są zgodni - olimpiada w Rio była udana dla naszej reprezentacji. Nieco bardziej optymistyczne w ocenie są kobiety - 77% z nich pozytywnie ocenia występ polskich sportowców (mężczyźni: 72%). W porównaniu z badaniem przeprowadzonym 4 lata temu po olimpiadzie w Londynie, występ w Rio był, zdaniem kibiców, niekwestionowanym sukcesem.

Jak oceniasz występ polskiej reprezentacji na olimpiadzie w Rio?


 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 29.08.2016

Jak oceniasz występ polskiej reprezentacji na olimpiadzie w Londynie?

 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 12.08.2016

"Na ocenę występu polskich sportowców na olimpiadach mogły mieć wpływ rozgrywki EURO poprzedzające olimpiady. O ile nastroje kibiców po EURO 2012 były bardzo negatywne, o tyle - po EURO 2016 odwrotnie. Po raz pierwszy od wielu lat polska drużyna zaszła tak wysoko. Dlatego kibice oglądali olimpiadę z pozytywnym nastawieniem i w większym stopniu potrafili doceniać sukcesy polskich sportowców, zwłaszcza że liczba medali była wyższa niż w Londynie" - komentuje Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Niestety, sukcesy sportowe przesłoniła afera dopingowa z polskimi sztangistami w roli głównej, która - obok zwycięstwa Anity Włodarczyk i pobicia przez nią rekordu świata - stała się najbardziej zapamiętanym wydarzeniem tych igrzysk.


Jakie wydarzenie związane z olimpiadą w Rio utkwiło Ci najbardziej w pamięci? TOP 5


 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 29.08.2016

"Występ Polaków na olimpiadzie w Rio miał swoje blaski i cienie. Niestety wiele sukcesów sportowych przysłoniła afera dopingowa, która była najbardziej zauważonym wydarzeniem tych igrzysk. Jest to sygnał dla osób i organizacji zajmujących się sportem, że walka z dopingiem jest tak samo istotna jak dbałość o wysokie wyniki naszych sportowców. Zwycięstwa cieszą kibiców wtedy, gdy gra jest fair" - komentuje Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniach
Badanie (2016)  zostało zrealizowane techniką CAWI (ankiety online na własnym panelu epanel.pl) na reprezentatywnej pod względem wieku, płci i miejsca zamieszkania próbie respondentów, N=836. Czas realizacji: 22-29.08.2016

Badanie (2012) zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia w dniu 12.08.2012 metodą CAWI (badania on-line) na reprezentatywnej pod względem wieku, płci i miejsca zamieszkania próbie respondentów N=500.


Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia