Dziewięciu na dziecięciu rodziców popiera szczepienie dzieci - wynika z najnowszego badania "Opinie rodziców na temat szczepienia dzieci" przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia we współpracy z Agencją FleishmanHillard.

Badanie pokazuje, że 92% rodziców dzieci w wieku 0-6 lat popiera szczepienia. Tylko 1% badanych uważa, że nie ma konieczności wykonywania szczepień ochronnych, a 6% twierdzi, że jest przeciwko, ale uważa, że należy szczepić.
 

Większość, bo aż 78%, szczepi dzieci, ze względu na ochronę przed niebezpiecznymi chorobami, a 48% kieruje się opinią lekarza, że szczepienia są ważne. Tylko 16% respondentów boi się konsekwencji prawnych związanych z nieszczepieniem.

68% uważa, że wszystkie szczepienia przeciwko groźnym chorobom zakaźnym powinny być obowiązkowe. Ośmiu na dziesięciu rodziców jest zdania, że to dobrze, że szczepienia przeciwko groźnym chorobom zakaźnym są darmowe.

Na pytanie na co warto szczepić dziecko, badani najczęściej (76%) wskazywali szczepienia obowiązkowe. W następnej kolejności ? szczepienia dodatkowe przeciwko: pneumokokom (56%), rotawirusom (54%) i ospie (51%).

Wyniki badania pokazują, że zdecydowana większość rodziców mających małe dzieci popiera szczepienia. Nieliczni, którzy są przeciwnikami, na ogół i tak ostatecznie decydują się zaszczepić swoje dziecko.  Niekoniecznie wynika to z wysokiej świadomości rodziców. Rodzice, którzy nie chcą zaszczepić swojego dziecka muszą być bardzo zdecydowani,  bowiem presja społeczna ze strony personelu medycznego i najbliższych zapewne jest duża. Z drugiej strony dużą grupę stanowią rodzice,  którzy uważają, że przepisy prawa nie powinny regulować  kwestii szczepienia dzieci. Rodzice chcieliby tu mieć wolność wyboru i móc decydować o swoich dzieciach. - mówi Aleksandra Brzozowska z ARC Rynek i Opinia.


Wybór szczepionki
Badanie pokazuje, że głównymi powodami, dla których rodzice dzieci decydowali się na szczepienie dziecka szczepionką skojarzoną (wieloskładnikową) były: mniejsza liczba wkłuć (73%), mniejszy stres dla dziecka (67%), a dla ponad połowy badanych - wygoda związana ze szczepieniem podczas jednej wizyty. Co trzecia osoba jako powód szczepienia szczepionką skojarzoną wskazała odpowiedź, że aby zaszczepić dziecko musi ono być zdrowe - jest więc większe prawdopodobieństwo zaszczepienia zgodnie z terminami z kalendarza szczepień, gdy wszystko odbywa się podczas jednej wizyty.
 

Aż 63% rodziców podejmując decyzje o zaszczepieniu szczepionkami NFZ kierowało się  względami finansowymi - są bezpłatne. Wśród powodów skłaniających do szczepienia szczepionką NFZ badani wskazali odpowiedzi: są sprawdzone i dłużej istnieją na rynku (37%),  mniej obciążające dla organizmu, bo podczas jednego szczepienia wprowadza się tylko jeden typ wirusa (35%), obawiam się komplikacji po szczepionkach skojarzonych (autyzm, porażenie) (32%).


Skąd czerpiemy wiedzę?
Badanie przeprowadzone w kwietniu br. wskazuje, że aż trzy czwarte rodziców czerpie informacje na temat szczepionek od lekarza, 36% - od pielęgniarki, 33% - od znajomych i rodziny, a co czwarty szuka jej w Internecie.


Informacja o badaniu

Wyniki badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia w dniach 15-20 kwietnia na próbie N=500 rodziców dzieci w wieku 0-6 lat. Badanie przeprowadzono techniką CAWI (ankiety on-line przeprowadzone na własnym panelu badawczym).



Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia