Raport: Badanie opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations
 
Dziennikarze zajmujący się tematyką finansową, w szczególności bankową, dobrze oceniają prace biur prasowych banków. W skali 5-stopniowej średnia ocen w tegorocznym badaniu wyniosła 3,96, zaś dwa lata temu: 3,74 pkt. Najważniejszymi kryteriami przy ocenie biur prasowych dla dziennikarzy były: szybkość reakcji, dostępność telefoniczna pracowników biura prasowego (oddzwanianie), świadomość specyfiki pracy dziennikarzy, profesjonalizm i wiedza biura prasowego oraz dostęp do ekspertów. Dziennikarze najczęściej kontaktują się z biurami prasowymi kilka raz w miesiącu.
 
Najważniejszymi źródłami wiedzy o rynku finansowym dla dziennikarzy są: kontakt z biurem prasowym, komunikaty/ materiały otrzymywane od banków, własne wywiady z przedstawicielami banków, rozmowy nieoficjalne oraz strony internetowe poszczególnych instytucji i internetowe biura prasowe. Jednocześnie w ciągu ostatnich dwóch lat na znaczeniu zyskały najwięcej – blogi ekonomistów niezwiązanych z bankami, materiały video otrzymywane od banków oraz blogi prowadzone przez banki.
 
O badaniu
Badanie jest realizowane od 2000 roku co dwa lata. Tegoroczne badanie przeprowadzone zostało w dniach 30 marca-8 maja 2012 roku na próbie N=25 dziennikarzy i analityków. Badanie zrealizowano metodą indywidualnych wywiadów standaryzowanych. W badaniu wzięły udział osoby specjalizujące się w tematyce finansowej, które kontaktują się z działami PR banków w ramach swojej pracy. W badaniu wzięli udział dziennikarze współpracujący z następującymi mediami: Dziennik Gazeta Prawna, Forbes, Gazeta Wyborcza, Parkiet, Puls Biznesu, Rzeczpospolita, bankier.pl,  Home Broker, ISB/ Euromoney, Open Finance, PAP, Polskie Radio, TOK FM.
 

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia