Rajdy samochodowe oraz Formuła 1 oraz to najpopularniejsze sporty motorowe w Polsce. Najbardziej znanym rajdem samochodowym jest trwający obecnie rajd Dakar, z którym w 2011 roku zetknęło się 15% Polaków, czyli o 5% więcej niż w roku ubiegłym. Mimo iż nadal Formuła 1 wyprzedza rajdy pod względem popularności to jednak różnica między nimi z roku na rok się zmniejsza: w 2008 roku wynosiła ona blisko 25%, w 2011 – tylko 8% - wynika z badania „Sponsoring Monitor” ARC Rynek i Opinia.
 
Rajdy samochodowe to po Formule 1 najbardziej popularne motorowe dyscypliny sportowe, a zainteresowanie nimi od kilku lat systematycznie się zwiększa. Ten trend mogą w znacznym stopniu spotęgować dobre wyniki Krzysztofa Hołowczyca, utrzymującego się niezmiennie od 10 lat w gronie najpopularniejszych polskich sportowców, w trwającym rajdzie Dakar.
 
Popularność sportów motorowych
Źródło: Sponsoring Monitor 2011, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2012
 
 
Wśród 15 najbardziej znanych polskich sportowców jest trzech reprezentantów sportów motorowych: Robert Kubica, Krzysztof Hołowczyc oraz Tomasz Gollob, przy czym pierwszy z nich zajmuje – zaraz po Adamie Małyszu – drugie miejsce, Krzysztof Hołowczyc – jedenaste, zaś Tomasz Gollob – trzynaste. Należy jednak podkreślić, że o ile znajomość Roberta Kubicy od ubiegłego roku spadła o prawie 5%, o tyle znajomość Krzysztofa Hołowczyca i Tomasza Golloba systematycznie rośnie. 
 
„Na popularność poszczególnych dyscyplin sportowych największy wpływ ma fakt, czy w danej dyscyplinie sportu Polacy odnoszą sukcesy. Przykładowo: kilka lat temu narciarstwo biegowe było stosunkowo małą popularną dyscypliną sportu, zaś po sukcesach Justyny Kowalczyk obserwujemy znaczny trend wzrostowy. Podobnie rzecz się miała z Formułą 1 w czasie sukcesów Roberta Kubicy. Dlatego teraz – obserwując udział Krzysztofa Hołowczyca w rajdzie Dakar – należy spodziewać się znacznego wzrostu zainteresowania tą dyscypliną sportu” – mówi dr Adam Czarnecki, ekspert ARC Rynek i Opinia.
 
Znajomość spontaniczna najpopularniejszych sportowców uprawiających sporty motorowe
Źródło: Sponsoring Monitor 2011, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2012
 
„Od ponad 10 lat corocznie badamy rynek sportu m.in. pod kątem dyscyplin sportowych, sportowców i sponsoringu sportowego. Krzysztof Hołowczyc w naszych rankingach zawsze plasował się wśród najpopularniejszych sportowców, mimo iż jego popularność zmieniała się w zależności od aktywności sportowej. Od kilku lat znowu obserwujemy wzrost znajomości tego sportowca, a sukcesy w rajdzie Dakar na pewno jeszcze wzmocnią ten trend” – mówi dr Adam Czarnecki, ekspert ARC Rynek i Opinia.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia