Przytulenie ma znaczenie!

Zdrowie, szczęście i rozwój dziecka jest tylko w Twoich rękach!

Przytulanie dzieci spotyka się z coraz większą liczbą barier, mimo iż niesie za sobą morze korzyści. Maluchy obdarzane czułością są bardziej otwarte, inteligentne i szybciej zdrowieją - to najważniejsze wnioski płynące z ogłoszonych wyników badania instytutu ARC Rynek i Opinia, przeprowadzonego na zlecenie marki Oilatum Baby.

Wyniki raportu stały się przyczynkiem do rozpoczęcia ogólnopolskiej kampanii Przytulenie ma znaczenie - inicjatywy partnerów instytucjonalnych, komercyjnych i organizacji pozarządowych. Akcja ma na celu edukację opiekunów i przypominanie, że emocjonalne potrzeby maluchów są równie ważne jak dobrobyt, edukacja czy wychowanie.

Co powstrzymuje opiekunów od przytulania dzieci?
Istotą badania ARC Rynek i Opinia z sierpnia 2013 roku, były wywiady pogłębione wśród pediatrów, neonatologów, położnych, opiekunek pracujących w żłobkach i przedszkolach. Rozmowy z ekspertami pozwoliły zidentyfikować bariery i czynniki, które według nich przeszkadzają rodzicom i opiekunom swobodnie okazywać czułość dzieciom oraz wpływają na jakość i częstotliwość przytulania. Do głównych problemów należą: 
- nadmierny nacisk na zaspokojenie potrzeb materialnych i edukacyjnych kosztem potrzeb emocjonalnych,
- uzależnianie okazywanej czułości od płci i wieku dziecka,
- coraz bardziej powszechny model rodziny 1+1.

Kiedy na świecie pojawia się maleństwo, jedyną przeszkodą w jego przytulaniu może być wrażenie kruchości. Niestety im starsze dziecko, tym rzadziej jest przytulane. Największy problem dotyczy ojców, którzy mają silne obawy przed publicznym okazywaniem czułości dziecku. Samotne rodzicielstwo również nie sprzyja konsekwentnemu budowaniu relacji z maluchem. Dzieci z rodzin 1+1, według obserwacji, w szczególności potrzebują przytulania i czułego dotyku.

Zdaniem ekspertów, liczba barier rośnie. Powszechna digitalizacja, zanik tradycji rodzinnych, emigracja zarobkowa - to trendy, jak wskazują eksperci, które ograniczają naturalny potencjał budowania więzi międzyludzkich i mogą przyczyniać się do powstania nowych problemów społecznych, które mają swoje korzenie w deficycie czułości.

Kocham, więc przytulam na każdym etapie rozwoju dziecka!

Czułość przekłada się na możliwości intelektualne dziecka i jest swoistą inwestycją w zrównoważony rozwój każdej małej osobowości.

Przytulane dzieci:
- są znacząco bardziej otwarte i pewne siebie,
- swobodniej wypowiadają się w obecności innych,
- mają mniej kłopotów z przystosowaniem do zasad panujących w przedszkolu, szkole, a finalnie ? w pracy, 
- chętniej dzielą się przeżyciami z rodzicami.

Czuły dotyk  przekłada się na większą stabilność emocjonalną i poczucie bezpieczeństwa dziecka, przyspiesza procesy poznawcze i rozwój umiejętności badania otoczenia. 

Dołącz do akcji
Kampania Przytulenie ma znaczenie ma zwrócić uwagę rodziców i opiekunów na rolę bliskości i czułego dotyku w rozwoju dziecka oraz zachęcić ich do przytulania dzieci częściej i lepiej. Działania zainicjowała marka Oilatum Baby, a patronat nad nią objęły Fundacja Rodzić po Ludzku, Polskie Stowarzyszenie Pielęgniarek Pediatrycznych, Polskie Towarzystwo Pediatryczne oraz Stowarzyszenie Doula w Polsce. Partnerem komercyjnym akcji jest DOZ.pl.

Wszyscy, którzy uznają, że przytulenie ma znaczenie, będą mogli poprzeć akcję na portalu społecznościowym Facebook pod adresem www.facebook.com/Przytuleniemaznaczenie.


Ambasadorką kampanii została modelka, dziennikarka i szczęśliwa mama trzech synów - Karolina Malinowska. - Wszystko zaczyna się od dotyku... Przytulanie to jedna z najpiękniejszych, najczulszych i najbardziej niewinnych form wyrażania uczuć. Przytulajmy swoje dzieci.- przekonuje ambasador akcji, która dzieli swoją czułą uwagę między trzech synów zgodnie z ideą, że potrzeba bliskości nie maleje wraz z wiekiem.

W ramach kampanii powstała dedykowana strona internetowa przytuleniemaznaczenie.com.pl, a na niej znalazło się opracowane przez ekspertów Kompendium Przytulania, w którym każdy rodzic znajdzie praktyczne wskazówki na temat budowania bliskości z dzieckiem podczas codziennych czynności - pielęgnacji, noszenia, zabawy czy masażu. Portal zawiera również informacje na temat poszczególnych etapów rozwoju dziecka oraz samej kampanii. Nad merytoryką programu czuwa specjalnie powołana Rada Ekspertów, w której znaleźli się: fizjoterapeuta - Paweł Zawitkowski, psycholog - Marta Żysko-Pałuba i pediatra - Grażyna Jędrzejczyk.


- Chwile pielęgnacji stanowią moment tworzenia silnej więzi pomiędzy rodzicem a dzieckiem. Jest to obszar, który w naturalny sposób łączy Oilatum Baby i przytulanie - mówi Aleksandra Bałdyga, Category Activation Manager w GlaxoSmithKline Consumer Healthcare ? Cieszymy się, że możemy wspierać rodziców i zachęcać ich do czułości.

Materiał przygotowany przez MSL Group.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia