Przed zakupem sprzętu RTV/AGD sprawdzamy ceny

Mimo rosnącej popularności sklepów internetowych zdecydowana większość klientów (72%) sprzęt RTV/AGD i komputerowy kupuje w sklepach stacjonarnych. Najważniejszą cechą sklepu, niezależnie od tego czy jest to sklep stacjonarny czy internetowy, jest dobra cena poszukiwanego produktu - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Klienci, kupując sprzęt RTV/AGD i komputerowy preferują sklepy stacjonarne. Sklepem, w którym najczęściej dokonują zakupów - niezależnie od tego, czy internetowo czy stacjonarnie - jest RTV Euro AGD.

W jakim sklepie zakupił(a) Pan/ Pani kiedykolwiek sprzęt RTV/AGD?

 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2014


Klienci wybierając miejsce zakupu sprzętu RTV/AGD i komputerowego zwracają uwagę przede wszystkim na cenę - to najważniejsze kryterium wyboru sklepu. Ważnym czynnikiem jest też dostępność poszukiwanego produktu. O ile jednak w przypadku sklepu stacjonarnego istotna jest bliskość położenia, o tyle w przypadku sklepu stacjonarnego - niezwykle istotne jest zaufanie do sklepu.


Kryteria wyboru sklepu stacjonarnego (TOP 5), możliwość wyboru wielu odpowiedzi


 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2014

Kryteria wyboru sklepu internetowego (TOP 5), możliwość wyboru wielu odpowiedzi


 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2014

"Klienci, którzy decydują się na zakup sprzętu RTV/AGD w Internecie robią to przede wszystkim ze względu na cenę. Mimo, iż w przypadku sklepów stacjonarnych cena również jest najistotniejszym kryterium wyboru to jednak jej przewaga nad pozostałymi kryteriami nie jest tak duża jak w przypadku sklepów internetowych. Handel internetowy umożliwił w zasadzie każdemu konsumentowi zakup produktu niemal w dowolnym sklepie. Dzięki temu również mieszkańcy mniejszych miejscowości, w których często nieobecne są duże sieci, mają możliwość skorzystania z jak najkorzystniejszej ceny produktu, który zamierzają kupić" - mówi Agnieszka Doktorska z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu
Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety internetowe) wśród członków panelu internetowego epanel.pl. Respondenci - osoby, które w ciągu ostatniego roku kupiły lub ciągu najbliższego zamierzają kupić produkty z kategorii RTV/AGD/sprzęt komputerowy, N=501. Termin realizacji: 2-6.06.2014.


Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia