Jeśli prezent bożonarodzeniowy, to tylko z Internetu! Aż 85 proc. polskich internautów planuje kupić w tym roku prezenty w sieci. Największą popularnością wśród polskich użytkowników Internetu, jeśli chodzi o zakupy świąteczne, cieszy się Allegro.pl – wynika z najnowszego badania instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego na Epanel.pl.

85 proc. polskich internautów planuje kupić w tym roku bożonarodzeniowe prezenty w sieci. Wśród zwolenników robienia zakupów świątecznych przez Internet jest jednak więcej kobiet niż mężczyzn.  Najchętniej prezentów gwiazdkowych w sieci będą szukać osoby w wieku 25-34 lata.

Najwięcej Polaków korzystających z Internetu chce upolować świąteczne prezenty na Allegro.pl. Ta grupa liczy aż 92 proc. badanych. Na kolejnych miejscach znalazły się Empik.pl (39 proc.) oraz Merlin.pl (29 proc.). Respondenci zamierzają również zrobić zakupy świąteczne w internetowym sklepie Świata Książki, Ebay.pl, Intymna.pl.  

„Polacy coraz chętniej robią zakupy w Internecie. Nie dziwi więc fakt, że aż tyle osób postanawiało w tym roku poszukać prezentów świątecznych w sieci” – mówi Krzysztof Szczerbacz, manager badań online w ARC Rynek i Opinia. „Zakupy w Internecie robi się szybciej, taniej i sprawniej. Ludzie coraz bardziej cenią swój czas i kiedy nadarza się ku temu okazja, wolą unikać tłumów i kolejek w centrach handlowych. A te, jak wiadomo, w okresie przedświątecznym mogą szczególnie przytłoczyć” – dodaje badacz.

Nie da się ukryć, że Polscy internauci mają gest. Na prezent dla bliskiej osoby planują oni wydać średnio 110 zł. Zdaje się, że kobiety są bardziej oszczędne w tej kwestii. Deklarują, że przeznaczą na ten cel średnio 96 zł. Mężczyźni natomiast znacznie więcej – aż 135 zł. Najbardziej rozrzutną grupą wiekową są osoby w wieku 35-44 lata. Zamierzają wydać średnio 128 zł na prezent dla bliskiej im osoby.

Badanie zrealizowano metodą ankiet internetowych CAWI (Computer Assisted Web Interviews) w dniach 2-8 listopada 2010 na Epanel.pl. Wzięło w nim udział N=2586 użytkowników Internetu w wieku 15-75 lat.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia