Prawdziwi podróżnicy oraz najbardziej "obciachowe" destynacje turystyczne Polaków

W ciągu najbliższych sześciu miesięcy większość Polaków zamieszkujących duże miasta deklaruje wyjazd na urlop czy wakacje. Aż trzy czwarte badanych twierdzi, że planuje wakacje samodzielnie, a tylko 12% zrobi to z pomocą biura podróży. Dlaczego mieszkańcy dużych miast planują wyjazdy z biurami podróży? Są dwie główne przyczyny - poczucie bezpieczeństwa oraz brak czasu. Obie jako główne wskazuje 45% badanych. Dalej ankietowani twierdzą, że tak jest taniej (21%) oraz przyznają, że nie znają języka obcego - 15% - wynika z badania ARC Rynek i Opinia dla HRS.

Prawdziwego podróżnika - według badanych - definiuje przede wszystkim to, że organizuje podróże samodzielnie. Tak twierdzi 73% ankietowanych, druga w kolejności odpowiedź - udaje się w trudne i niebezpieczne rejony - uzyskała tylko 29,5%.

Respondenci - mieszkańcy dużych planujący urlop wakacyjny - wybrali także najbardziej "obciachowe" zagraniczne kierunki podróżowania. Najczęściej wybierane były takie destynacje jak Sharm el Sheikh (31%), Costa Brava (12%) oraz Kreta (7%). Blisko połowa respondentów nie ma jednak żadnych uprzedzeń związanych z destynacjami i nie wskazała żadnej z nich jako "obciachowej".

Proszę wymienić najbardziej "obciachowe", Pana/i zdaniem, kierunki wyjazdów na urlop:

Źródło: ARC Rynek i Opinia, lipiec 2013

"Sezon wakacyjny to okres wzmożonych wyjazdów turystycznych - w związku z tym zapytaliśmy naszych respondentów, jakie są, ich zdaniem najbardziej "obciachowe" kierunki wyjazdów urlopowych. Okazuje się, że taką opinię ma wśród zagranicznych destynacji znany egipski kurort Sharm el Sheikh. "Obciachowy" wizerunek Sharm el Sheikh jest związany prawdopodobnie z tym, że co roku odwiedza to miejsce dużo Polaków i kojarzy się coraz bardziej z masowym wypoczynkiem, a mniej z luksusowymi wakacjami. Planowanie wakacji w popularnym miejscu może być więc odbierane jako "obciach" " - mówi Michał Piechocki z ARC Rynek i Opinia. 

Widocznym trendem jest publikowanie zdjęć z wakacji na portalach społecznościowych - robi to ponad połowa badanych. Respondenci najchętniej dzielą się fotografiami wykonanymi w pięknej, naturalnej scenerii - na plaży (22%) lub o zachodzie słońca (20%). Mało popularne są natomiast zdjęcia z ekskluzywnych restauracji (4%).

Z jakiego miejsca najlepiej, według Pana/i, wrzucać zdjęcia z wakacji na Facebooka lub inne portale społecznościowe?

Źródło: ARC Rynek i Opinia, lipiec 2013

"Wyjazdy wakacyjne to coraz częściej okazja do pochwalenia się znajomym odwiedzanymi miejscami - ponad połowa badanych zamieszcza na portalach społecznościowych swoje zdjęcia z wakacji" - mówi Michał Piechocki z ARC Rynek i Opinia - "Okazuje się, że Polacy najchętniej dzielą się zdjęciami wykonanymi na plaży lub podczas zachodu słońca nad morzem. Polacy na wakacjach wolą się zatem chwalić ciekawymi, pięknymi krajobrazami i miejscami, które udało im się zobaczyć niż na przykład pobytami w eleganckich restauracjach" - dodaje Piechocki.

Szczegółowych informacji na temat badania udziela zleceniodawca, firma Hotel Reservation Service Poland.
 

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia