Wspólne kibicowanie polskiej reprezentacji w pubach, na specjalnie organizowanych kinowych pokazach, oglądanie meczy na telebimach ustawianych w plenerze, czy w piłkarskich namiotach - to nowy polski fenomen. MŚ zjednoczyły polskich kibiców, którzy coraz częściej samotne oglądanie meczu na kanapie zamieniają na kibicowanie masowe.
Całość nakręcają liczne promocje i reklamy typu: „wywieśmy flagi, kibicujmy naszym”, pomaga ładna pogoda i fakt, że nie często polscy piłkarze grają w prestiżowych zawodach. To co się dzieje podczas meczów polskiej reprezentacji przypomina pospolite ruszenie kibiców.

Dodać należy, że w badaniu przeprowadzonym przez ARC Rynek i Opinia przed MŚ aż 80 % Polaków zadeklarowało, że będzie śledziło mecze polskiej reprezentacji.

To co się dzieje podczas tych mistrzostw to swoisty fenomen, który obserwujemy w Polsce w tej skali po raz pierwszy – mówi dr Adam Czarnecki wiceprezes Instytutu Badawczego ARC Rynek i Opinia. Po części jest on nakręcony wszechobecnymi, związanymi z MŚ reklamami ale też nie bez znaczenia jest coraz popularniejsza w Polsce kultura pubowa. Wedle naszych szacunków nawet do 7% kibiców może wziąć udział w takim masowym oglądaniu meczy.

Z badań ARC Rynek i Opinia wynika, że osoby oglądające transmisje z meczy poza domem są na ogół lepiej wykształcone, mieszkają w większych miastach oraz zarabiają lepiej niż przeciętnie. Są też bardziej aktywne towarzysko i kulturalnie.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia