Portale społecznościowe pod lupą

17% internautów deklaruje, że nie korzysta z portali społecznościowych. Głównymi przyczynami są: brak takiej potrzeby (56%), niechęć do podawania swoich danych na portalach (50%) oraz preferowanie bezpośrednich kontaktów ze znajomymi (50%). Jednocześnie spośród osób korzystających z portali społecznościowych niemal połowa przyznaje, że korzysta z nich kilka razy dziennie, jednak tylko 12% regularnie zamieszcza na nich nowe treści - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Zaledwie 8% użytkowników portali społecznościowych przyznaje, że korzysta z nich rzadziej niż raz w tygodniu. Co piąty internauta twierdzi, że jego zainteresowanie portalami społecznościowymi maleje. Najwięcej badanych - niemal połowa - jest zdania, że ich zainteresowanie portalami społecznościowymi się nie zmienia, co trzeci zaś przyznaje, że w coraz większym stopniu interesuje się portalami społecznościowymi.

Czy Pana/ Pani zainteresowanie portalami społecznościowymi rośnie, maleje czy nie zmienia się?
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, październik 2012

Tylko 12% użytkowników portali społecznościowych regularnie zamieszcza w nich nowe treści, zaś 39% przyznaje, że ich obecność na portalach społecznościowych jest pasywna - oznacza to, że posiadają swoje konta bądź profile, jednak nie zamieszczają nowych treści i nie biorą udziału w dyskusjach. Największy odsetek badanych (46%) przyznaje, że nieregularnie zamieszcza nowe treści na portalach. 

Portale społecznościowe pełnią przede wszystkim funkcje towarzyskie: możliwość szybkiego kontaktu ze znajomymi oraz możliwość odnowienia znajomości to zdaniem respondentów główne zalety portali.

Czym są dla Pani/ pana portale społecznościowe? (możliwość wyboru kilku odpowiedzi)
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, październik 2012

"Biorąc pod uwagę nastawienie do portali społecznościowych, internautów można podzielić na kilka segmentów. Pierwsza grupa to osoby, które świadomie odrzucają portale społecznościowe, gdyż uważają, że po pierwsze taka forma kontaktu ze znajomymi im nie odpowiada, po drugie zaś widzą realne zagrożenia płynące ze zbytniego eksponowania swojej osoby w Internecie. Druga grupa internautów to obserwatorzy - osoby posiadające swoje profile na portalach społecznościowych, jednak traktujące je w większym stopniu jako źródło informacji niż jako sposób na wyrażanie własnego zdania, opinii lub dzielenia się swoim życiem osobistym czy zawodowym. Trzecia grupa - największa - to internauci umiarkowanie aktywni, obecni na portalach, jednak sporadycznie wypowiadający się lub zamieszczający nowe treści. Ostatnia grupa to użytkownicy bardzo aktywni, logujący się na portalach kilka razy dziennie, których życie towarzyskie w dużej mierze realizowane jest w świecie wirtualnym. W dwóch ostatnich grupach przeważają osoby młodsze z przedziału wiekowego 18-24 lata" - mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu
Badanie przeprowadzone w dniach 19-22.10.2012 metodą CAWI (badania on-line) na reprezentatywnej pod względem wieku, płci i miejsca zamieszkania (województwa) próbie internautów N=500, w wieku 18 ? 59 lat.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia