Poprawa przyszła, ale za późno

Mimo, że aż 42% mieszkańców Warszawy widzi poprawę w sprawowaniu urzędu przez Hannę Gronkiewicz-Waltz od czasu ogłoszenia referendum, to jednak 39% respondentów jest zdecydowanych wziąć udział w niedzielnym głosowaniu, a 67% z nich ma zamiar głosować za odwołaniem urzędującej Pani Prezydent - wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia.

Patrząc na dane z najnowszego sondażu ARC Rynek i Opinia, należy przypuszczać, że w niedzielę mieszkańcy Warszawy zdecydują o odwołaniu urzędującej Pani Prezydent.

W jaki sposób będzie Pan/ Pani głosował w niedzielnym referendum? (odpowiedzi osób, które deklarują, że wezmą udział w referendum)
 

Źródło: ARC Rynek i Opinia, 8.10.2013

Czy Pana/ Pani zdaniem sposób sprawowania urzędu przez Hannę Gronkiewicz-Waltz zmienił się od momentu ogłoszenia decyzji o referendum? 
 

Źródło: ARC Rynek i Opinia, 8.10.2013

Osoby, które zdecydowały, że będą głosowały za odwołaniem Pani Prezydent przyznają, że głównym powodem takiej decyzji jest zła ocena jej pracy (73%). Ponadto, respondenci uważają, że każdy wybierany urzędnik powinien czuć presję ze strony obywateli, że w przypadku złych rządów może zostać odwołany.

Jednocześnie ponad połowa osób, które deklarują, że nie wezmą udziału w referendum, przyznaje, że nie widzi odpowiedniego kandydata na ten urząd.

Główne powody, dla których respondenci nie wezmą udziału w referendum (możliwość wybrania kilku odpowiedzi)

 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 8.10.2013

"Z naszego sondażu wynika, że mieszkańcy Warszawy w przypadku referendum nie chcą działać pochopnie. Oznacza to, że myślą perspektywicznie, zastanawiając się, czy jest kandydat, który potencjalnie mógłby zarządzać miastem lepiej niż urzędująca Pani Prezydent. Właśnie brak takiego kandydata jest głównym powodem bojkotu referendum. Patrząc jednak na wyniki naszego sondażu należy się spodziewać, że bojkot będzie nieskuteczny, gdyż wymagany odsetek mieszkańców Warszawy weźmie udział w głosowaniu, głownie po to, by głosować za odwołaniem obecnej Pani Prezydent" - mówi dr Adam Czarnecki, Wiceprezes ARC Rynek i Opinia.

Zarówno przeciwnicy jak i zwolennicy Hanny Gronkiewicz-Waltz za jej największy sukces uznają rozpoczęcie budowy II linii metra (77%), zaś za największą porażkę - podwyżki cen komunikacji miejskiej (64%).

Największe sukcesy Hanny Gronkiewicz-Waltz/ możliwość udzielenia kilku odpowiedzi
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 8.10.2013

Największe porażki Hanny Gronkiewicz-Waltz/ możliwość udzielenia kilku odpowiedzi
 

Źródło: ARC Rynek i Opinia, 8.10.2013

Informacja o badaniu
Badanie zrealizowano techniką CAWI (wywiady internetowe na epanel.pl), w dniach 6-8.10. 2013 na próbie N=500 internautów, mieszkańców Warszawy. 


 

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia