13  proc. gospodarstw domowych w Polsce deklaruje, że spłaca obecnie kredyt lub pożyczkę gotówkową. Kolejne 5 proc. rozważa ich zaciągnięcie w ciągu najbliższych sześciu miesięcy – wynika z najnowszego raportu syndykatowego ARC Rynek i Opinia.
    
Z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że 13 proc. gospodarstw domowych spłaca obecnie kredyt lub pożyczkę gotówkową. Zdecydowana większość osób spłacających kredyt lub pożyczkę gotówkową przed jej zaciągnięciem nie rozważała żadnej alternatywnej formy pozyskania środków. Jedynie co szósty respondent zastanawiał się nad pozyskaniem funduszy z innych źródeł. Najczęściej osoby, które wzięły udział w badaniu rozważały zaciągnięcie pożyczki u bliskiej osoby (rodzina, znajomi) lub w zakładzie pracy. Wartym podkreślenia jest fakt, że kredyty i pożyczki gotówkowe zaciągane w bankach oraz SKOK-ach są najczęściej przeznaczane przez respondentów na remonty mieszkań i domów oraz zakup dóbr trwałych. Natomiast klienci instytucji parabankowch w zdecydowanie większym stopniu niż klienci banków i SKOKów spłacają pożyczkami zaległe rachunki i zobowiązania.

Około 5 proc. gospodarstw planuje zaciągnięcie kredytu lub pożyczki w perspektywie 6 miesięcy. 20 proc. z nich rozważa jako kredytodawcę PKO BP, zaś 12 proc. Pekao S.A. Co piąte gospodarstwo planuje kredyt lub pożyczkę w przedziale od 2 tys. do 5 tys. zł, zaś do siódme od 5 tys. do 10 tys. zł.

Badanie zrealizowano metodą ankiet telefonicznych CATI w dniach 11-19 stycznia 2011 roku na reprezentatywnej próbie losowej gospodarstw domowych. Wzięło w nim udział łącznie N=1031.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia