Polska żużlowa

Żużel to po piłce nożnej, siatkówce, piłce ręcznej i koszykówce, piąta dyscyplina w Polsce, najczęściej oglądana na żywo. Mimo iż żużel nie należy do najpopularniejszych dyscyplin sportowych w naszym kraju to ma wiernych i zaangażowanych kibiców - wynika z raportu Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia.
 
Żużel nie należy do najpopularniejszych dyscyplin sportowych w Polsce. W zestawieniu takich dyscyplin znajduje się dopiero na 21-wszym miejscu. Jednocześnie imprezy żużlowe znajdują się w czołówce najczęściej oglądanych na żywo imprez sportowych w Polsce.

Uczestnictwo/ oglądalność dyscyplin sportowych


 
Źródło: Sponsoring Monitor 2014, ARC Rynek i Opinia, luty 2015

Żużlem interesują się przede wszystkim mężczyźni (stanowią oni 80% kibiców tej dyscypliny), z małych i średnich miast oraz z obszarów wiejskich, najczęściej z wykształceniem podstawowym, zawodowym i średnim.

Żużel najbardziej popularny jest w miejscach z długą tradycją żużlową oraz z drużynami, które osiągają sukcesy. Dlatego w kilku województwach poziom zainteresowania jest wyższy od średniej krajowej, która jest na poziomie 2,4 punktu (w skali 1-7). 


Najwyższe zainteresowanie żużlem (w punktach) deklarowali mieszkańcy województw: 
- lubuskiego (3,22)
- kujawsko-pomorskiego (2,9)
- podkarpackiego (2,75)
- dolnośląskiego (2,63)
- wielkopolskiego (2,56)
- śląskiego (2,47)

Najbardziej znanym polskim żużlowcem jest Tomasz Gollob, który ze znajomością wspomaganą na poziomie 54% znajduje się na 16-tym miejscu wśród najbardziej znanych polskich sportowców.

"Rozgoryczenie kibiców, którzy przyjechali na Stadion Narodowy jest w pewien sposób podwójne, ponieważ kibice żużla są bardzo związani ze swoją dyscypliną i wszelkie imprezy na żywo są dla nich istotne - nie tak jak w przypadku typowych dyscyplin telewizyjnych. Historycznie żużel jest sportem o bardzo zlokalizowanym zasięgu, ogniskującym się w konkretnych regionach Polski. Próba nadania tej dyscyplinie rangi ogólnopolskiej niestety się nie powiodła" - mówi Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu
Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. W 2014 roku przeprowadzono wywiady telefoniczne (CATI) oraz internetowe (CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu ARC Rynek i Opinia - epanel.pl. Zrealizowanych zostało łącznie N=5272 wywiadów. Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia.



Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia