Kobiety znacznie częściej niż mężczyźni odwiedzają kawiarnie i chodzą tam gównie w celach towarzyskich, w przeciwieństwie do mężczyzn, dla których wyjście do kawiarni jest okazją do relaksu, rzadziej do spotkań ze znajomymi. Kobiety są też większymi od mężczyzn fankami zakupów grupowych – korzystają z nich częściej, są też bardziej aktywne w polecaniu ofert znajomym. Przedstawicielki płci pięknej wolą uprawiać sport niż kibicować i częściej interesują się kulturą niż mężczyźni – wynika z wybranych badań ARC Rynek i Opinia przeprowadzonych w 2011 roku.
 
Kobiety (60%) częściej chodzą do kawiarni niż mężczyźni (47%), ich głównym celem (42%) jest spotkanie się tam ze znajomymi. Ponadto, mają one inne preferencje smakowe co do oferowanych w kawiarniach napojów oraz oczekiwania względem samego miejsca. O ile dla pań ważniejsze w kawiarniach są kąciki dla dzieci, o tyle dla panów – możliwość oglądania telewizji. Mimo iż zarówno kobiety jak i mężczyźni najbardziej lubią kawę latte, to jednak smakoszy mocnej kawy – espresso - jest wśród mężczyzn dwukrotnie więcej.
 
Kobiety i mężczyźni w kawiarniach
Źródło: Cafe Monitor 2011, ARC Rynek i Opinia
 
Zarówno kobiety, jak i mężczyźni chętnie korzystają z zakupów grupowych, jednak to panie są bardziej skłonne polecać oferty swoim znajomym. Kobiety bardzo pozytywnie i z większym entuzjazmem podchodzą do tej formy zakupów i częściej deklarują, że zamierzają w przyszłości z niej korzystać.
 
Kobiety i mężczyźni na zakupach grupowych (skala 10-stopniowa)
Źródło: Badanie zakupy grupowe, ARC Rynek i Opinia, 2011
 
Kobiety (16%) znacznie rzadziej niż mężczyźni interesują się sportem (60%). Najbardziej popularnymi dyscyplinami sportowymi wśród pań są: lekkoatletyka (35%), siatkówka (28%) oraz skoki narciarskie (24%). Najrzadziej kobiety interesują się boksem (9%), rajdami samochodowymi, Formułą 1 oraz sztukami walki (po 12%).
 
Mimo mniejszego zainteresowania sportem jako kibic, 4% więcej kobiet niż mężczyzn deklaruje uprawianie sportu (kobiety: 32%, mężczyźni: 28%). Wśród kobiet uprawiających sport najbardziej popularne są: aerobik (31%), bieganie (25%) oraz pływanie (25%). Mężczyźni z kolei preferują piłkę nożną (29%), jazdę na rowerze (27%), podobnie jak panie – lubią też biegać (27%).
 
Polacy generalnie w małym stopniu interesują się kulturą (23%), jednak znacznie częściej kobiety (30%) niż mężczyźni (22%) deklarują takie zainteresowanie. Najbardziej atrakcyjnym wydarzeniem kulturalnym zdaniem kobiet jest spektakl teatralny, zaś zdaniem mężczyzn – koncert hip-hopowy lub rockowy. Inne wydarzenia kulturalne cieszą się znacznie większym zainteresowaniem płci pięknej.
  
Najbardziej popularne wydarzenia kulturalne wśród osób interesujących się kulturą (z podziałem na płeć)
Źródło: Sponsoring Monitor 2011/2012, ARC Rynek i Opinia, 2012
 
Powyższe wyniki pochodzą z badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia w 2011 i na początku 2012 roku.
 
Informacje o badaniach:
 
Cafe Monitor
Badanie zrealizowano metodą ilościową przy wykorzystaniu techniki wywiadów kwestionariuszowych on-line CAWI (Computer Assisted Web Interviews), na reprezentatywnej grupie N=1003 mieszkańców dużych miast w wieku 16 – 55 lat. Badanie przeprowadzono w lipcu 2011 roku.
 
Zakupy grupowe
Badanie zostało zrealizowane na ogólnopolskiej próbie Internautów (1000 osób) w lipcu 2011r. wspólnie przez ARC Rynek i Opinia (ankiety internetowe) oraz firmę IRC (badanie online buzz).
 
Sponsoring Monitor
Badanie "Sponsoring Monitor 2011/2012" zostało przeprowadzone metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej próbie N=1814 mieszkańców Polski w wieku 15–65 lat. Badanie zostało zakończone w styczniu 2012 roku.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia