Polska na rowerach

Ponad połowa rowerzystów (64%) traktuje rower jako środek komunikacji, przede wszystkim ze względu na szybkość przemieszczania się i wygodę. Najpopularniejszym miejscem, gdzie badani kupują rowery są stacjonarne sklepy rowerowe (52%). Rowerzyści najczęściej korzystają z rowerów miejskich i górskich, jednak niemal co trzeci z nich (29%) nie zna marki swojego roweru. Najbardziej znanymi markami rowerów są Kross oraz Romet - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Respondenci przyznają, że najczęściej korzystają z rowerów rekreacyjnie. Jednocześnie ponad połowa badanych traktuje rower jako środek komunikacji, gdyż doceniają szybkość i wygodę (73%) tego sposobu przemieszczania się, niskie koszty (65%) oraz pozytywny wpływ na zdrowie (64%).

W jakim celu wykorzystuje Pan/ Pani rower? (możliwość wskazania kilku odpowiedzi)
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, lipiec 2015

Największą grupę stanowią rowerzyści jeżdżący na rowerze kilka razy w tygodniu (40%). Tylko 16% rowerzystów przyznaje, że korzysta z roweru przez cały rok. Połowa rowerzystów (49%) korzysta z roweru od wiosny do jesieni. Co piąty rowerzysta jeździ na rowerze wyłącznie w trakcie wakacji, zaś co trzeci (33%) tylko jak jest ładna pogoda.

Najpopularniejszym miejscem zakupu roweru jest stacjonarny sklep rowerowy (52%). Tylko co dziesiąty rowerzysta przyznaje, że kupił rower w Internecie. Jednocześnie co trzeci badany planujący zakup roweru deklaruje, że dokona zakupu właśnie w sklepie internetowym. Niewielki odsetek badanych (12%) kupił rower w supermarkecie.

Najbardziej znanymi markami są Kross i Romet, jednak  niemal co trzeci rowerzysta (29%) nie zna marki swojego roweru.

?Respondenci przyznają, że przy zakupie roweru kierują się przede wszystkim takimi cechami jak: wytrzymałość, dobre hamulce i cena. Kupując rower w sklepie specjalistycznym respondenci  liczą na fachową pomoc i doradztwo. Marka zdecydowanie odgrywa rolę drugorzędną. Dlatego też spontanicznie badani są w stanie wymienić niewiele marek rowerowych, zaś marką najczęściej wymienianą jest Romet, z pewnością ze względu na historię i zakorzenienie w świadomości konsumentów? ? mówi Natalia Jońca z ARC Rynek i Opinia.

Informacje o badaniu
Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (wywiady internetowe na własnym panelu internetowym) wśród osób w wieku powyżej 15 lat, które przynajmniej raz na dwa lata jeżdżą na rowerze, próba N=783. Termin realizacji badania: czerwiec - lipiec 2015.




Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia