



Polak remontuje samodzielnie
Ponad połowa respondentów (58%), którzy dokonywali remontu w ciągu ostatnich 12 miesięcy przyznaje, że nie zna się na trendach w wyposażeniu wnętrz. Szukając informacji zarówno na temat trendów jak i materiałów budowlanych kierują się w pierwszej kolejności do punktów sprzedaży, chociaż w przypadku trendów tak samo wysoką rolę odgrywają czasopisma i tematyczne strony internetowe. Respondenci przyznają, że wiele prac remontowych wykonują we własnym zakresie - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
Osoby, które najczęściej przyznają, że znają się na trendach w aranżacji wnętrz, to głównie kobiety do 53 roku życia, często prowadzące działalność gospodarczą, określające swoją pozycję materialną jako bardzo dobrą.
Źródła informacji nt. trendów i materiałów (możliwość wskazania wielu odpowiedzi), TOP 3
Źródło: ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2014
"Ciekawą informacją jest to, że mimo ciągle rosnącego znaczenia Internetu we wszelkich sferach życia, to nadal punkty sprzedaży, szczególnie ekspozycje i aranżacje wnętrz w sklepach w tej branży są wiodącym źródłem informacji zarówno na temat trendów jak i materiałów budowlanych. Może to być w dużym stopniu efektem działań stacjonarnych punktów sprzedaży, które - poprzez katalogi czy magazyny wnętrzarskie kierowane bezpośrednio do klientów wskazują im nie tylko drogę, jak urządzić wnętrze, lecz również od razu oferują produkty do realizacji, tak więc klient niejako ma podany na tacy sposób na udane wnętrze" - mówi Małgorzata Milczarczyk, Senior Project Manager w ARC Rynek i Opinia.
Respondenci przyznają, że wiele prac remontowych wykonują we własnym zakresie.
Wyniki dla wybranych kategorii produktów.
Źródło: ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2014
Źródło: ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2014
Wybierając farbę respondenci kierują się przede wszystkim jej jakością, zaś biały montaż - ceną i wzornictwem.
Najważniejsze motywy wyboru ceramiki łazienkowej (TOP 3)
Źródło: ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2014
Najważniejsze motywy wyboru farb (TOP 3)
Źródło: ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2014
Informacja o badaniu
Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia w dniach 4-10.04.2014 metodą CAWI (wywiady online) wśród osób w wieku 25-65 lat, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy były w trakcie prac wykończeniowych lub remontowych. Próba N=518.
Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).
Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.
Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.
Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).
87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.
58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.
Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)
Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)
Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).
Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.
Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.
Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).
87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.
58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.
Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)
Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)