Polak remontuje samodzielnie


Ponad połowa respondentów (58%), którzy dokonywali remontu w ciągu ostatnich 12 miesięcy przyznaje, że nie zna się na trendach w wyposażeniu wnętrz. Szukając informacji zarówno na temat trendów jak i materiałów budowlanych kierują się w pierwszej kolejności do punktów sprzedaży, chociaż w przypadku trendów tak samo wysoką rolę odgrywają czasopisma i tematyczne strony internetowe. Respondenci przyznają, że wiele prac remontowych wykonują we własnym zakresie - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Osoby, które najczęściej przyznają, że znają się na trendach w aranżacji wnętrz, to głównie kobiety do 53 roku życia, często prowadzące działalność gospodarczą, określające swoją pozycję materialną jako bardzo dobrą.

Źródła informacji nt. trendów i materiałów (możliwość wskazania wielu odpowiedzi), TOP 3


 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2014

"Ciekawą informacją jest to, że mimo ciągle rosnącego znaczenia Internetu we wszelkich sferach życia, to nadal punkty sprzedaży, szczególnie ekspozycje i aranżacje wnętrz w sklepach w tej branży są wiodącym źródłem informacji zarówno na temat trendów jak i materiałów budowlanych. Może to być w dużym stopniu efektem działań stacjonarnych punktów sprzedaży, które - poprzez katalogi czy magazyny wnętrzarskie kierowane bezpośrednio do klientów wskazują im nie tylko drogę, jak urządzić wnętrze, lecz również od razu oferują produkty do realizacji, tak więc klient niejako ma podany na tacy sposób na udane wnętrze" - mówi Małgorzata Milczarczyk, Senior Project Manager w ARC Rynek i Opinia.

Respondenci przyznają, że wiele prac remontowych wykonują we własnym zakresie.

Wyniki dla wybranych kategorii produktów.
 


Źródło: ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2014

 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2014


Wybierając farbę respondenci kierują się przede wszystkim jej jakością, zaś biały montaż - ceną i wzornictwem.


Najważniejsze motywy wyboru ceramiki łazienkowej (TOP 3)


 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2014


Najważniejsze motywy wyboru farb (TOP 3)


 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2014



Informacja o badaniu
Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia w dniach 4-10.04.2014 metodą CAWI (wywiady online) wśród osób w wieku 25-65 lat, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy były w trakcie prac wykończeniowych lub remontowych. Próba N=518.



Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia