Polacy deklarują, że nie spóźniają się w ogóle do pracy, a tylko 20 proc. zdarza się to raz w miesiącu lub rzadziej. Głównym powodem spóźnień są problemy z komunikacją miejską i korki. Co ciekawe, naszym rodakom częściej zdarza się wyjść z pracy wcześniej niż do niej spóźnić – wynika z najnowszego raportu instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia.

Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że Polacy są punktualni i na czas zjawiają się w pracy. Ponad połowa badanych deklaruje, że nigdy nie spóźnia się do pracy, a 1/5 robi to tylko raz w miesiącu lub rzadziej. Jak już badanym zdarzy się przyjść później, to nie jest to więcej niż 10 min. (66,8 proc. odpowiedzi). Powodem spóźnienia są zazwyczaj problemy z komunikacją miejską i korki. Takiej przynajmniej wymówki używają przed swoimi przełożonymi. Są jednak tacy, którzy się w ogóle się nie usprawiedliwiają. Ta grupa stanowi blisko 1/4 badanych. Co ciekawe, okazuje się, że ludzie młodzi (szczególności z grupy wiekowej 18-24 lat), będący na początku swojej kariery, spóźniają się do pracy częściej niż ich starsi koledzy.



Naszym rodakom nie zdarza się też wychodzić z pracy przed czasem. Taką deklaracje składa 40 proc. badanych. 35 proc. robi to raz w miesiącu lub rzadziej. Podobnie jak w przypadku spóźnień, polscy pracownicy starają się nie szaleć ze zwalnianiem się z pracy. Jeśli już wychodzą wcześniej, to nie jest to więcej niż 10 min.

Badanie zrealizowano metodą ankiet internetowych CAWI na ogólnopolskiej próbie N=814 internautów w dniach 8-11 lipca 2011.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia