Z usług dietetyka korzystają najczęściej młodzi Polacy

Co dziesiąty Polak przyznaje, że w ciągu ostatnich dwóch lat korzystał z usług dietetyka lub z poradni dietetycznej. Wśród tych osób jest niemal dwa razy więcej kobiet niż mężczyzn, a także trzykrotnie więcej ludzi młodych niż tych po 40-tym roku życia. Przy wyborze dietetyka najbardziej pomocne są opinie znajomych. Co trzecia konsultacja dietetyczna odbywa się online - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Co piąty młody Polak w wieku do 24 lat, przyznaje, że korzysta lub korzystał z indywidualnego, rozpisanego przez dietetyka planu posiłków. Odsetek ten istotnie spada wśród osób powyżej 40-tego roku życia.

Mimo iż w relacji z dietetykiem dominuje kontakt osobisty (59%), to niemal co trzecia konsultacja dietetyczna odbywała się online (29%). Część osób przyznaje, że korzystała zarówno z porad online jak i z kontaktu bezpośredniego.

 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, wrzesień 2017

Wybierając dietetyka, respondenci zdecydowanie najczęściej kierują się opiniami znajomych.

Usługi dietetyków są stosunkowo mało popularne wśród ogółu Polaków. Z naszego badania wyraźnie wynika, że najczęściej z profesjonalnych porad korzystają ludzie z najmłodszej grupy wiekowej. Usługi te są także znacznie bardziej popularne wśród kobiet, niż wśród mężczyzn. Z czego może to wynikać? Obserwując portale społecznościowe wyraźnie widoczny jest, zwłaszcza wśród osób młodych, kult ciała. Wiele osób zajmujących się zawodowo dietetyką promuje swoje usługi i udziela porad właśnie w mediach społecznościowych. Wydaje się też, że usługi dietetyczne stają się coraz bardziej dostępne i przez to są również tańsze. Połączenie tych kilku czynników może powodować, że wśród młodych dorosłych popularność tego typu usług jest największa - komentuje Sonia Łoszewska, badaczka z ARC Rynek i Opinia.

Warto też zwrócić uwagę na to, jak duża w tej kategorii usług jest siła rekomendacji. Dietetycy, którzy chcieliby pozyskać nowych klientów przede wszystkim powinni stawiać na lojalność i zadowolenie tych, którzy już korzystają z ich usług - dodaje Sonia Łoszewska.

Informacja o badaniu
Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online) na reprezentatywnej próbie N=502 respondentów.


Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia