Polacy realistycznie o EURO 2016

54% Polaków wierzy, że polska reprezentacja na EURO 2016 co najmniej wyjdzie z fazy grupowej. Na finał liczy 4% Polaków, a co piąty nie ma zdania - wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia.
 
Mężczyźni nieco bardziej optymistycznie podchodzą do szans polskiej reprezentacji na EURO 2016 niż kobiety. Aż 57% z nich wierzy, że nasza reprezentacja co najmniej wyjdzie z fazy grupowej, podczas gdy w przypadku kobiet ten odsetek wynosi 51%. Kobiety też częściej deklarują, że nie mają zdania na ten temat, co może wynikać z mniejszego zainteresowania piłką nożna i rozgrywkami EURO.

Jak oceniasz szanse reprezentacji Polski w EURO 2016? (podział na płeć)


 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 6-9.06.2016

Patrząc na grupy wiekowe - najmniej ufne są  osoby powyżej 35 roku życia, jednocześnie osoby najstarsze częściej wskazują, że nie mają na ten temat zdania. Co piąty respondent w wieku 15-24 lat wierzy, że polska reprezentacja ma szanse na półfinał lub finał.

Jak oceniasz szanse reprezentacji Polski w EURO 2016? (podział wg grup wiekowych)


 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 6-9.06.2016

Wśród grup, które najczęściej wybrały odpowiedź "Nie wiem/ trudno powiedzieć" znaleźli się mieszkańcy wsi oraz respondenci z wykształceniem podstawowym. Z kolei osoby z wyższym wykształceniem w najmniejszym stopniu wierzą w sukces polskiej reprezentacji - aż 38% z nich twierdzi, że Polska nie wyjdzie nawet z fazy grupowej.


Jak oceniasz szanse reprezentacji Polski w EURO 2016? (podział wg wykształcenia)
 

Źródło: ARC Rynek i Opinia, 6-9.06.2016

"Polacy są podzieleni w kwestiach szans polskiej reprezentacji na EURO 2016. Jest grupa osób, które wierzą, że tym razem Polska wyjdzie z fazy grupowej i zawalczy o więcej, jednak wiele osób nie wierzy w taki rozwój wypadków. Charakterystyczne jest to, że pełni wiary są ludzie młodsi" - komentuje Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online na epanel.pl) w dniach 6-9.06.2016 na reprezentatywnej (ze względu na: płeć, wiek, wykształcenie, miejsce zamieszkania) grupie Polaków, N=931


Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia