Informacje prasowe 2017/2018

Zawarte na stronie fragmenty badań instytutu ARC Rynek i Opinia mogą być wykorzystywane tylko z podaniem źródła i nie mogą być wykorzystywane do celów komercyjnych.




Polacy przekonują się do mobilnych aplikacji programów lojalnościowych

10.09.2018


Rośnie odsetek osób używających aplikacji mobilnych programów lojalnościowych. Obecnie z aplikacji korzysta 60% uczestników takich programów. Największą zaletą zdaniem użytkowników jest brak konieczności posiadania karty plastikowej, a najczęściej wykorzystywaną funkcją - sprawdzanie aktualnych promocji - wynika z Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia.

Aplikacje mobilne na stałe weszły do codziennego użycia wielu konsumentów, również tych korzystających z programów lojalnościowych. Liderem jest zdecydowanie Klub Rossmann, z którego aplikacji korzysta niemal trzykrotnie więcej użytkowników (31%) niż z aplikacji kolejnego w zestawieniu programu Payback (12%).


 
Źródło: Monitor programów lojalnościowych 2018, sierpień 2018

Osoby korzystające z aplikacji mobilnych programów podkreślają, że ich główną zaletą jest brak konieczności posiadania karty plastikowej (60%). Na kolejnych miejscach znalazły się: otrzymywanie powiadomień o aktualnych promocjach (54%) oraz możliwość sprawdzania salda rachunku i historii transakcji (51%).

Najczęściej używaną funkcjonalnością aplikacji programów lojalnościowych jest sprawdzanie aktualnych promocji.


 
Źródło: Monitor programów lojalnościowych 2018, sierpień 2018

Z kolei uczestnicy niekorzystający z aplikacji najczęściej jako powód wskazują brak takiej potrzeby (58%). 12% respondentów twierdzi, że tego typu aplikacje nie są dla nich pomocne.

Korzystanie z aplikacji mobilnych programów lojalnościowych nie jest jeszcze zjawiskiem masowym. Zwolennicy aplikacji są rozproszeni po wielu programach. Dużą pracę wykonał Rossmann - z jego aplikacji korzysta co trzeci uczestnik programu lojalnościowego. Na pewno udostępnienie wygodnych funkcji i uświadomienie konsumentom, w jakich obszarach aplikacja może być przydatna i ułatwiająca korzystanie z programu w dużej mierze spopularyzowałoby inne aplikacje, pod warunkiem, że rzeczywiście miałyby takie funkcje. Z naszego badania wynika, że najistotniejszym ogniwem w informowaniu o programach są sprzedawcy w sklepie. I tutaj na pewno warto rozważyć, czy tą samą drogą nie należałoby zachęcać klientów do korzystania z aplikacji. Patrząc jednak na rosnącą popularność aplikacji z roku na rok, można się spodziewać, że będzie to kierunek, w którym będą podążać zarówno klienci jak i organizatorzy programów - komentuje Agnieszka Doktorska, badaczka
z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu
Monitor programów lojalnościowych to badanie realizowane przez ARC Rynek i Opinia corocznie od kilku lat. Celem badania jest poznanie sytuacji na rynku programów lojalnościowych. W tym roku zastosowano mix badań ilościowych i jakościowych. Badanie ilościowe zostało przeprowadzone metodą CAWI na próbie N=829 uczestników programów lojalnościowych. W ramach badania jakościowego przeprowadzono  2 zogniskowane wywiady grupowe - mini FGI (po 5 uczestników) w podziale na wiek: młodsi (18-39 lat) i starsi (40-65 lat). Realizacja badania: sierpień 2018 r.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia