Polacy nie wrócą do kraju po BREXICIE

Polacy mieszkający w Wielkiej Brytanii nie są zadowoleni z wyniku referendum nt. możliwego wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej
 - aż 74% badanych osób oceniło tę decyzję negatywnie. Jednocześnie przyznają oni jednak, że przyczyną takiego wyniku była przede wszystkim zbyt duża liczba emigrantów na Wyspach, w tym Polaków.

Wyniki badania pokazują jednak, że na chwilę obecną raczej nie należy spodziewać się masowego powrotu Polaków do ojczyzny po ewentualnym Brexicie. Zarówno wśród tych, którzy są na emigracji od dawna, jak i tych, którzy mieszkają tam niespełna kilka lat, 2/3 deklaruje, że nie planuje wracać, a jedynie 1/10 twierdzi, że z pewnością wróci do Polski. Nie jest jednak tak, że Polacy na Wyspach nie dostrzegli żadnych zmian w swojej sytuacji po ogłoszeniu wyników referendum - ponad połowa odpowiedziała, że zmianie uległo zachowanie Brytyjczyków wobec Polaków (część z nich dostrzegła wzrost zachowań negatywnych, a część zarówno tych negatywnych, jak i pozytywnych), a 1/3 przyznała, że ich poczucie bezpieczeństwa w miejscach publicznych zmniejszyło się. Należy jednak dodać, że niewielki odsetek badanych osobiście doświadczył negatywnych zachowań Brytyjczyków wobec Polaków - zdecydowanie częściej słyszeli oni o takich sytuacjach, niż brali w nich udział. Wynik ten może wskazywać na silną rolę mediów w nagłośnianiu ataków na emigrantów w Wielkiej Brytanii i stwarzania przez nie wrażenia, że dzieją się one częściej, niż to faktycznie ma miejsce. Jednakże, oprócz strachu przed negatywnymi zachowaniami ze strony Brytyjczyków, większość Polaków mieszkających na Wyspach obawia się także wzrostu kosztów życia na emigracji.

Jak się jednak wydaje, profity płynące z życia w Wielkiej Brytanii są wciąż dla naszych rodaków zbyt duże, by na poważnie rozważali oni możliwość powrotu. Jako główne motywacje braku chęci powrotu do Polski wymieniali oni system polityczny, prawo oraz zbyt niskie zarobki w ojczyźnie. Wyniki badania pokazują, że pomimo dostrzeganych przez Polaków mieszkających w Wielkiej Brytanii negatywnych zmian, np. odczuwanego przez część z nich spadku bezpieczeństwa, szczególnie na ulicach, oraz ogólnie negatywnej oceny Brexitu, polscy emigranci wciąż wolą wybrać życie na Wyspach niż powrót do Polski.



INFORMACJA O BADANIU:   
Badanie zostało zrealizowane techniką CAWI (Computer Assisted Web Interview) przy pomocy emisji zaproszeń do badania  na stronie Onet.pl. Emisja zaproszeń do badania była kierowana na osoby łączące się z internetem z Wielkiej Brytanii. Osoby w wieku powyżej 15 lat, które obecnie mieszkają w Wielkiej Brytanii (od co najmniej kilku tygodni, w celach nieturystycznych). N=1222



Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia