Polacy na sportowo

61% Polaków deklaruje, że w ciągu ostatniego roku uprawiało sport. Zdecydowana większość z nich - 70% - uprawia sport częściej niż raz w tygodniu, a 17% - kilka razy w miesiącu. Najpopularniejsze dyscypliny uprawiane przez Polaków to bieganie, jazda na rowerze oraz piłka nożna. Wśród osób po 45 roku życia na popularności bardzo zyskuje nordic walking - wynika z badania Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia.

Rodzaj najczęściej uprawianych dyscyplin sportowych jest ściśle związany z grupą wiekową respondentów oraz z płcią. Najbardziej wszechstronną grupą wiekową są osoby najmłodsze, które w równym stopniu deklarują uprawianie trzech dyscyplin sportowych: biegania, siatkówki oraz piłki nożnej.

Uprawiane dyscypliny sportowe: kategoria wiekowa 15-24


 
Źródło: Sponsoring Monitor 2015, ARC Rynek i Opinia, raport ze stycznia 2016 roku


Z kolei osoby ze starszej grupy wiekowej (25-44 lata) zdecydowanie preferują bieganie. Cenią również jazdę na rowerze. Jednocześnie w tej grupie wiekowej znacznie mniejsze jest zainteresowanie grami zespołowymi - piłką nożną czy siatkówką.


Uprawiane dyscypliny sportowe: kategoria wiekowa 25-44


 
Źródło: Sponsoring Monitor 2015, ARC Rynek i Opinia, raport ze stycznia 2016 roku

Osoby najstarsze - powyżej 45 roku życia częściej wybierają rower niż bieganie. W ich przypadku zainteresowanie grami zespołowymi jest znacząco niższe niż wśród osób najmłodszych.

Uprawiane dyscypliny sportowe: kategoria wiekowa 45-64

 Źródło: Sponsoring Monitor 2015, ARC Rynek i Opinia, raport ze stycznia 2016 roku


Różnice w uprawianych dyscyplinach sportu dotyczą tez kobiet i mężczyzn. O ile jedna i druga płeć w wysokim stopniu deklaruje aktywność fizyczną w postaci biegania i jazdy na rowerze, o tyle w przypadku mężczyzn prym wiedzie piłka nożna zaś wśród kobiet trzecią najbardziej popularną aktywnością jest pływanie. 

Uprawiane dyscypliny sportowe: kobiety

 
Źródło: Sponsoring Monitor 2015, ARC Rynek i Opinia, raport ze stycznia 2016 roku

Uprawiane dyscypliny sportowe: mężczyźni


 
Źródło: Sponsoring Monitor 2015, ARC Rynek i Opinia, raport ze stycznia 2016 roku


"Z naszych badań wynika jasno, że bieganie i jazda na rowerze w znaczącym stopniu zdominowały aktywność fizyczną Polaków. Jednocześnie ciekawe są wyniki dla poszczególnych grup wiekowych czy w podziale na płeć. Okazuje się, że wśród osób po 45 roku życia coraz bardziej popularną aktywnością jest nordic walking, który w zestawieniu ogólnym uzyskał zaledwie 5%, a grupie respondentów po 45 roku życia z 14 procentami jest trzecią, najchętniej wybieraną aktywnością. Generalnie patrząc na wyniki wyraźnie widać, że respondenci wybierają dyscypliny, które nie wymagają dużego nakładu finansowego w postaci sprzętu jak również takie aktywności, które można uprawiać niemal wszędzie"  - mówi Michał Piechocki z ARC Rynek i Opinia.



Informacja o badaniu
Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. W 2015 roku zastosowano mix metod ilościowych ? wywiadów telefonicznych (CATI) oraz internetowych (CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu ARC Rynek i Opinia ? epanel.pl. Zrealizowanych zostało N=1520 wywiadów CATI oraz N=3756 wywiadów CAWI. Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia.


Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia