Polacy docenili sport

Ponad połowa Polaków (64%) deklaruje, że uprawia sport. Aż 44% respondentów trenuje regularnie, przynajmniej raz w tygodniu. Najpopularniejszą dyscypliną uprawianą przez respondentów jest bieganie, które wybiera aż 32% osób - wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia. 

Sport stał się ważnym elementem życia Polaków. Uprawianie sportu deklarują zarówno kobiety (61%) jak i mężczyźni (66%), osoby z większych ośrodków miejskich - powyżej 100 tysięcy mieszkańców (69%), jak i z mniejszych (67%). Zdecydowanie najaktywniejszą grupą są osoby młode w wieku od 18 do 24 lat.

Czy uprawia Pan/ Pani sport?


 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, sierpień 2015


Jak często uprawia Pan/ Pani sport?
 


Źródło: ARC Rynek i Opinia, sierpień 2015


Uprawianie sportu w podziale na wiek respondentów


 

Źródło: ARC Rynek i Opinia, sierpień 2015

Wiodącymi dyscyplinami sportowymi uprawianymi przez Polaków są: bieganie oraz jazda na rowerze.


Najczęściej uprawiane dyscypliny sportowe (TOP 10)


 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, sierpień 2015

"Stosunek Polaków do sportu wyraźnie się zmienia, zwłaszcza w obszarze uprawianych dyscyplin sportowych. Zgodnie z naszymi badaniami jeszcze kilka lat temu bieganie było znacznie mniej popularne niż jazda na rowerze, piłka nożna czy pływanie. Teraz obserwujemy daleko idącą modę na bieganie, co czyni z tej dyscypliny numer jeden. Z pewnością duży wpływ na popularność biegania ma jego dostępność, czyli brak konieczności posiadania wyspecjalizowanego sprzętu czy odpowiedniego miejsca. Biegać można w zasadzie wszędzie. Z drugiej strony stale rosnąca liczba imprez dla biegaczy jest motywująca. Bieganie to jedyna dyscyplina, w której jest tak dużo dostępnych zawodów, organizowanych w całej Polsce. Dzięki temu biegacze, łatwiej niż uprawiający pozostałe dyscypliny sportowe, mogą się zmierzyć z innymi osobami, sprawdzić swoje umiejętności i też odnieść sukces"  - mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Informacje o badaniu
Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą CATI (wywiady telefoniczne) na ogólnopolskiej reprezentatywnej pod względem demografii próbie respondentów, N=503. Termin realizacji badania: lipiec ? sierpień 2015.



Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia