Polacy bardziej zainteresowani sportem

Ważne imprezy sportowe istotnie wpływają na wzrost zainteresowania sportem wśród Polaków, a tym samym oglądalność widowisk sportowych
- odsetek osób oglądających takie widowiska wzrósł w okresie maj-sierpień 2016 w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego o 17 punktów procentowych. Najpopularniejszą dyscypliną pozostaje piłka nożna - wynika z badania Sponsoring Monitor przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.    

Zainteresowanie sportem w okresie wiosenno-letnim wzrosło o 7 punktów procentowych. Coraz mniej osób deklaruje, że w ogóle nie interesuje się sportem.

Czy interesujesz się sportem? (2015 vs. 2016)   



Źródło: Sponsoring Monitor 2016, ARC Rynek i Opinia, listopad 2016

Ważne wydarzenia sportowe: EURO 2016 oraz Olimpiada w Rio spowodowały, że istotnie wzrosła oglądalność rozgrywek.



Czy oglądał/a Pan/i rozgrywki sportowe w telewizji (maj-sierpień 2016)?
 
Źródło: Sponsoring Monitor 2016, ARC Rynek i Opinia, listopad 2016

Czołówka dyscyplin sportowych trzyma się mocno. Dyscyplinami, które zyskały najbardziej na zainteresowaniu są: piłka nożna oraz lekkoatletyka.

Top  5 dyscyplin sportowych (z wyłączeniem sportów zimowych)

[7-stopniowa  skala, na której 1 oznacza w ogóle się nie interesuję, a 7- bardzo się interesuję]


Źródło: Sponsoring Monitor 2016, ARC Rynek i Opinia, listopad 2016

Wyniki naszego badania wyraźnie pokazują, że istotny jest wpływ dużych imprez sportowych
- takich jak EURO 2016 czy Olimpiada w Rio na poziom zainteresowania sportem wśród Polaków. Co więcej, tam gdzie mamy szanse na medale - tak jak w przypadku polskiej lekkoatletyki - zainteresowanie rośnie. Z punktu widzenia potencjalnych sponsorów piłka nożna jest bezsprzecznie numerem 1 i jej pozycja się umacnia, jednocześnie jednak jest najbardziej "zatłoczona" jeśli chodzi o ilość sponsorów. Dlatego warto myśleć o innych dyscyplinach, które jeszcze nie są w czołówce, ale zyskują na popularności. Ta fala badania pokazała, że zainteresowanie sportem wśród Polaków jest wyższe. W kolejnych falach dowiemy się, czy jest to skok jednorazowy, związany z ważnymi wydarzeniami sportowymi czy też - czy będzie to stały trend - komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu
Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. Metodologia badania: CATI (wywiady telefoniczne) i CAWI (wywiady online na epanel.pl).  Próba N=1757, struktura próby odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia. Termin realizacji badania: maj-sierpień 2016.





Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia