Informacje prasowe 2017

Zawarte na stronie fragmenty badań instytutu ARC Rynek i Opinia mogą być wykorzystywane tylko z podaniem źródła i nie mogą być wykorzystywane do celów komercyjnych.




Co piąty sprzątający Polak lubi ten obowiązek domowy

Polak sprząta zarówno dla siebie jak i innych osób. Niespecjalnie to lubi, ale nie ma też z tym problemu. Lubi mieć czysto w domu, czuje się wówczas komfortowo. Co piąty badany twierdzi, że lubi sprzątać. Z kolei tylko co dziesiąty przyznaje, że sprzątanie go nudzi, nie ma na nie czasu i że nie przeszkadza mu nieporządek w domu. Zaledwie 4% badanych tak bardzo nie lubi tej czynności, że chciałoby, żeby robił to za nich ktoś inny - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Polacy sprzątają zazwyczaj raz na kilka dni. Duże sprzątanie wykonywane jest najczęściej raz w tygodniu (37%), a generalne raz na 2 tygodnie (31%). Polacy sprzątają kompleksowo. Co najmniej trzy czwarte osób sprząta zarówno salon, kuchnię, łazienkę i inne pomieszczenia przy każdej okazji sprzątania. Spośród czynności związanych ze sprzątaniem zdaniem respondentów najprzyjemniejsze jest odkurzanie i sprzątanie podłóg, najmniej przyjemne - mycie toalety.


Z kolei najmniejszą trudność stanowi ścieranie kurzy, największą - mycie okien, luster i witryn. Kobiety częściej uważają czynności związane ze sprzataniem za dość przyjemne i niezbyt trudne.

Polacy niepracujący i uczący się mają większe poczucie, że sprzątają przede wszystkim dla siebie, częściej też robią generalne porządki. Wyższy odsetek osób niepracujących (26%) niż pracujących (18%) przyznaje, że sprzątanie sprawia im przyjemność. Najmniej miłośników sprzątania jest wśród osób czynnych zawodowo oraz wśród mieszkańców większych miast.

Komfort z racji posprzątanego mieszkania w większym stopniu czują kobiety niż mężczyźni.
 

Źródło: ARC Rynek i Opinia, Polacy na temat sprzątania w gospodarstwie domowym, wrzesień 2017

Wśród badanych najbardziej liczna grupę stanowią osoby, które twierdzą, że sprzątają, bo chcą mieć porządek. Co trzeci Polak sprząta, bo musi. Zazwyczaj są to mężczyźni oraz młode kobiety w wieku 18-24 lat.

 

Źródło: ARC Rynek i Opinia, Polacy na temat sprzątania w gospodarstwie domowym, wrzesień 2017

Z naszego badania wyłania się obraz Polaka, który sprzątanie ma zakodowane wśród obowiązków, które należy wykonywać. 68% łącznie to osoby, które lubią sprzątać oraz te, którym zależy na porządku. Satysfakcja ze sprzątania jest wyższa wśród osób, które mieszkają w większych mieszkaniach - powyżej 91 metrów kwadratowych. Warto też zauważyć, że wśród entuzjastów sprzątania najwięcej jest kobiet po 25 roku życia oraz osób starszych po 55 roku życia. Kobiety też dużo częściej decydują o wyborze środków chemicznych i akcesoriów służących do sprzątania - komentuje Filip Jasiński, badacz z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia od 25.08 do 5.09.2017 roku metodą CAWI (ankiety online), łączna próba N=504 osób, w których gospodarstwie domowym w ciągu ostatnich 30 dni sprzątano. Respondentami były osoby odpowiedzialne/współodpowiedzialne za sprzątanie.



Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia