Polacy z niekrytą ciekawością śledzą prognozę pogody. Co więcej, uwielbiają też jej prezenterów. Z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że najbardziej rozpoznawanym przedstawicielem tego fachu w Polsce jest Jarosław Kret. Zaraz za nim znaleźli się Tomasz Zubilewicz, Dorota Gardias oraz Omenaa Mensah.

Ostatnie lata pokazały, że w Polsce coraz większa popularnością cieszą się telewizyjni prezenterzy pogody. Wiele z nich zyskało status gwiazd. Zaczęli pojawiać się w kolorowych gazetach, programach rozrywkowych, na branżowych imprezach i przyjęciach. Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że w tej grupie największą sławą może poszczycić się Jarosław Kret (80 proc.). Drugie miejsce zajął Tomasz Zubilewicz (75,8 proc.). Natomiast trzecie i czwarte przypadło odpowiednio dwóm paniom – Dorocie Gardias (67,7 proc.) oraz Omenie Mensah (67,6 proc.).

Z porównania panów wynika, że Kret postrzegany jest przez respondentów jako mężczyzna znacznie bardziej przystojny niż Zubilewicz. Ten drugi wzbudza za to w nich wyraźnie większe zaufanie. Gardias natomiast postrzegana jest jako osoba atrakcyjniejsza i bardziej przebojowa niż Mensah.

Badanie zrealizowano metodą ankiet internetowych CAWI (Computer Assisted Web Interviews) na Epanel.pl w terminie od lutego do kwietnia 2011 roku. Wzięło w nim udział łącznie N=3009  internatów w wieku 16 - 60 lat, pochodzących z gospodarstw domowych o minimalnym dochodzie 1000 zł netto na członka rodziny.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia