Po kulturę na piknik

Polacy w niewielkim stopniu interesują się kulturą i sztuką. Spośród typów wydarzeń o charakterze kulturalnym najbardziej lubią pikniki i festyny, projekcje filmowe, imprezy taneczne, koncerty muzyki popularnej oraz programy w telewizji typu "talent show" - wynika z 1. fali badania Sponsoring Monitor 2013 ARC Rynek i Opinia.

Polacy zgodnie przyznają, że nie interesuje ich kultura i sztuka. W ciągu ostatnich 10 lat odsetek osób deklarujących duże zainteresowanie tą dziedziną życia oscylował wokół 1-3%, zaś osób trochę zainteresowanych - wokół 20-25%. W tym roku było to odpowiednio: 1% osób bardzo zainteresowanych kulturą i sztuką oraz 25% osób trochę interesujących się tą dziedziną życia.

Czy interesuje się Pan/ Pani kulturą i sztuką?
   
Źródło: Sponsoring Monitor 1. fala 2013, maj 2013, ARC Rynek i Opinia

Zdecydowanie największą popularnością wśród Polaków cieszą się imprezy i wydarzenia kulturalne mające charakter rozrywkowy i towarzyski. Znacznie mniej chętnie Polacy chodzą na koncerty muzyki innej niż popularna, spektakle teatralne, festiwale, bezpośrednie spotkania z artystami, do muzeum czy galerii.

Najbardziej popularne imprezy/ wydarzenia kulturalno-rozrywkowe (TOP 5)/ średnia oceny przy skali 7-stopniowej
 
Źródło: Sponsoring Monitor 1. fala 2013, maj 2013, ARC Rynek i Opinia

"Z naszego badania wynika, że zdecydowanie najbardziej w gusta Polaków trafia rozrywka, która jest przeznaczona dla szerokiej rzeszy odbiorców i jednocześnie jest ogólnodostępna - zarówno w sensie geograficznym, jak i w sensie finansowym. Koncerty jazzowe, bluesowe czy wizyta w teatrze są zazwyczaj trudniej dostępne - udział w tego typu wydarzeniach wymaga pewnego wysiłku w postaci wcześniejszej rezerwacji biletu oraz kosztów - bilety na tego typu imprezy są zazwyczaj sporo droższe niż np. wyjście do kina. Jednocześnie dane dotyczące zainteresowania kulturą i sztuka są bezwzględne i pozwalają sądzić, że nawet usunięcie bariery finansowej i geograficznej nie spowodowałoby zmiany preferencji Polaków w tym zakresie, gdyż przyznają oni zgodnie, że ta dziedzina życia ich nie interesuje" - mówi Michał Piechocki z ARC Rynek i Opinia.

O badaniu
I pomiar badania "Sponsoring Monitor 2013" został przeprowadzony metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI). N=601. Termin realizacji: 6-19 maja 2013.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia