Niemal 45% polskich internautów uważa, że partie polityczne w dużym stopniu wykorzystywały Internet w swoich kampaniach wyborczych. Najbardziej zauważalna w sieci była kampania Platformy Obywatelskiej – prawie 45% internautów uważa, że ta partia była najbardziej aktywna, a jej działania były najbardziej efektywne i prowadzone w sposób profesjonalny.  Zdecydowanie najczęściej internauci wskazywali reklamy wyborcze w sieci jako najintensywniej wykorzystywany sposób dotarcia do wyborców. Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia w dniach 30 września – 4 października 2011r.
 
Zaraz po Platformie Obywatelskiej jako najbardziej aktywną partię w sieci podczas kampanii wyborczej internauci wskazywali PiS (40%), Ruch Palikota (22%) oraz SLD (17%). W podobny sposób internauci ocenili efektywność działań internetowych poszczególnych sztabów wyborczych, przy czym jako bardziej efektywne zostały ocenione działania SLD (20%) niż Ruchu Palikota (13,5%). PiS zajął drugą pozycję, zaraz po Platformie Obywatelskiej ze wskazaniem 22%.
„Znacząca obecność Ruchu Palikota w Internecie, gdzie partia ta jest nawet bardziej aktywna niż SLD, może sprzyjać zainteresowaniu tą partią, zwłaszcza wśród ludzi młodych i mieszkańców dużych ośrodków. Z naszego badania wynika, że Ruch Palikota jest bardzo aktywny w sieci, choć nie zawsze oceniany jako efektywny” – mówi Łukasz Mazurkiewicz, Prezes Zarządu ARC Rynek i Opinia.
 
Z badania wynika, że partie polityczne wykorzystywały niemal wszystkie dostępne w Internecie sposoby komunikowania się z wyborcami: portale internetowe, media społecznościowe, strony internetowe partii i kandydatów, blogi,  przy czym jako najbardziej zauważalne przez internautów okazały się tradycyjne ogłoszenia wyborcze (54% wskazań).
 
Zdecydowana większość internautów (74%) ma zamiar wziąć udział w wyborach, 10% deklaruje, że na pewno nie zagłosuje, zaś 16% jeszcze się zastanawia.
 
Badanie zostało przeprowadzone na grupie 507 internautów.  

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia