Piłka ręczna z największym skokiem zainteresowania

Piłka ręczna jest na 4-tym miejscu w rankingu najpopularniejszych dyscyplin sportowych w Polsce. Dyscyplina ta odnotowała największy skok popularności w ciągu ostatnich dwóch lat. Podczas gdy jeszcze w 2013 roku zajmowała 9-te miejsce w rankingu, w 2014 i 2015 roku - plasowała się na czwartej pozycji, tuż za "żelazną trójką": piłką nożną, siatkówką i skokami narciarskimi - wynika z najnowszego badania Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia.

Sukcesy polskich szczypiornistów istotnie wpłynęły na popularność piłki ręcznej wśród Polaków. Blisko połowa dorosłych Polaków (46%) deklaruje zainteresowanie piłką ręczną.

Kibice piłki ręcznej
 
Źródło: Sponsoring Monitor 2015/2016, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2016

"Piłka ręczna przez wiele lat znajdowała się raczej pod koniec rankingu 10 najpopularniejszych dyscyplin sportowych. Przez kilka lat była mniej popularna od boksu, Formuły 1 czy walk MMA. Jednak ta sytuacja zmieniła się po bardzo dobrym występie naszych szczypiornistów w Danii na Mistrzostwach Europy w styczniu 2014 roku. Wówczas kibice przekonali się, że emocje, jakich potrafią im dostarczyć szczypiorniści są niemal takie jak te dostarczane przez siatkarzy czy skoczków narciarskich. Wówczas piłka ręczna trafiła do czołówki rankingu i wszystko wskazuje na to, że tam na jakiś czas pozostanie. Jednocześnie, w kontekście rozpoczynających się lada moment Mistrzostw Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn i biorąc pod uwagę fakt, że w tym sezonie Polacy nie odnoszą sukcesów ani w skokach narciarskich ani w narciarstwie biegowym, można się spodziewać, że rozgrywki te mogą zgromadzić przed telewizorami wiele milionów Polaków" - komentuje Michał Piechocki z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu
Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. W 2015 roku zastosowano mix metod ilościowych ? wywiadów telefonicznych (CATI) oraz internetowych (CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu ARC Rynek i Opinia ? epanel.pl. Zrealizowanych zostało N=1520 wywiadów CATI oraz N=3756 wywiadów CAWI. Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia.



Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia